نسخه چاپی

ارتش به موشك‌های جدید بالستیك مجهز شد

فرمانده نیروی زمینی از تولید جدیدترین نسل از موشك‌های نازعات توسط جهاد خودكفایی ارتش خبر داد و گفت: هم‌اكنون این موشك در اختیار نیروی زمینی قرار گرفته و در رزمایش آتی از آن رونمایی خواهد شد.

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با تسنیم، از تجهیز نیروی زمینی به جدیدترین نسل موشک "نازعات" خبر داد و گفت: با همتی که جوانان ایرانی در راستای خودکفایی در تولید موشک‌ها در نیروی زمینی ارتش به کار گرفتند، امروز جدیدترین نسل از موشک نازعات با ویژگی‌‌هایی مختلف از جمله برد بیشتر، دقت در اصابت به هدف و قدرت تخریب بالاتر را در اختیار گرفتیم.
به‌گفته فرمانده نیروی زمینی ارتش، این موشک توسط جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی ارتش به تولید رسیده است.
امیر پوردستان بر همین اساس اعلام کرد: در رزمایش آتی نیروی زمینی ارتش، از این نسل از موشک‌ها استفاده خواهیم کرد تا ویژ‌گی‌های اعلام شده آن را مورد آزمایش قرار دهیم.
ارتش جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون به موشک‌های مختلفی از "نازعات"ها مجهز است؛ در همین زمینه، نازعات۱۰ یک موشک بالستیک کوتاه‌برد با پیش‌رانش سوخت جامد است که بردی حدود ۱۳۰ کیلومتر دارد.
اما حالا فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم می‌گوید، برد جدیدترین نسل از موشک‌های نازعات نسبت به نسل‌های قبلی، به بیش از ۱۵۰ کیلومتر ارتقا یافته است.
موشک‌های بالستیک میان‌برد نازعات، از روی سکوهای متحرک پرتاپ شده و این خود قابلیتی است که این موشک‌ها را نسبت به نمونه‌های مشابه متمایز می‌کند.

۱۳۹۲/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...