نسخه چاپی

روتي از احتمال تحقيق‌وتفحص از وزارت آموزش و پرورش در پي‌استخدام‌هاي غيرقانوني خبر داد:

ردپای رابطه‌بازی و واسطه‌گری در استخدام‌های مهرآفرین

عضو كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با تاكید بر غیر قانونی بودن طرح مهرآفرین به دلیل رابطه بازی و واسطه گری در استخدام ها و تبدیل وضعیت و جذب نیرو بدون منابع مالی تصریح كرد: طرح مهرآفرین به دلیل رابطه بازی و واسطه گری در استخدام ها و تبدیل وضعیت و جذب نیرو بدون منابع مالی خلاف قانون است.

موسی الرضا ثروتی در گفت و گو با خانه ملت در خصوص مصوبه مهرآفرین دولت دهم گفت: دولت دهم مصوبه ای با عنوان مهرآفرین را تصویب کرد که این مصوبه را به وزارتخانه ها، استانداری ها و معاونت منابع انسانی ابلاغ کرده بود و این مصوبه مغایرت‌هایی با قانون داشت.

نماینده مردم بجنورد،جارجرم، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین 35 ایراد به این مصوبه گرفته بود که با امضای ریاست مجلس به دولت ابلاغ شد اما دولت اصلاح نکرد ودر نهایت نیز خود دکتر لاریجانی به وزارتخانه ها اعلام کردند که این مصوبه غیر قانونی است و هر دستگاهی که در این رابطه اقدامی انجام دهد باید پاسخگوی مراجع قضایی باشد.

ثروتی در خصوص اقدامات دولت در این خصوص تاکید کرد: در این زمان در نهاد ریاست جمهوری نیز حدود 1000 تا 1500 نفر بدون امتحان و بدون آزمون نیرو به کار گرفته بودند که خلاف قانون برنامه بود.

وی ادامه داد: در قانون برنامه و اصل 45 قانون مدیریت خدمات کشوری تاکید شده است که هر گونه استخدام در دستگاه های دولتی بایستی با آگهی عمومی ، امتحان و گزینش باشد.

ثروتی در خصوص استخدام های هم چون مصوبه مهرآفرین در وزارت آموزش و پرورش گفت: 20هزار نفر نیز آقای حاجی بابایی معلمین قرآنی و مستخدمین را جذب وزارت آموزش و پروش کرده است که این اقدام نیز غیر قانونی بوده است .

این نماینده مجلس در این خصوص گفت:پیشنهاد تحقیق و تفحص از وزارت آموزش و پرورش در این راستا به کمیسیون آموزش و پرورش ارائه شد چرا که این استخدام ها غیر قانونی بوده است و این پیشنهاد به صحن علنی مجلس رفته است.

وی ادامه داد: پیش از این نیز من از وزیر آموزش و پرورش در این خصوص سوال کرده بودم که وزیر در صحن پاسخ داد که این نیروها را بر طبق قرارداد کار معین گرفته است و این نیروها بر اساس سیستم پاره وقت فعالیت می کنند.

ثروتی هم چنین افزود: بعد ما متوجه شدیم که این نیروها به شکل پیمانی بدون اعلام عمومی و بدون امتحان به کار گرفته اند که این کار غیر قانونی است.

وی تاکید کرد: طرح مهرآفرین طرحی خارج از قانون برنامه و خارج از طرح قانون مدیریت خدمات کشوری اجرا می شود.

استخدام مناطق جدیدالتاسیس با اجرای طرح مهرآفرین اشتباه نشود

ثروتی با بیان این که جذب نیرو در شهرستان هاو روستاهای جدید نباید با طرح مهرآفرین اشتباه شود، گفت:در کنار این موضوع برخی از استان ها مثل خراسان شمالی دچار مشکل شده اند .

وی ادامه داد: در قانون برنامه پنجم و قانون مدیریت خدمات کشوری داریم که استان‌های جدید می توانند همترازی نیروی انسانی و تشکیلات خود را داشته باشند به این معنی که جذب نیرو در این استان ها اشکالی ندارد و جذب نیرو در این استان ها نباید اشتباه گرفته شود.

ثروتی هم چنین تاکید کرد: متاسفانه در استان خراسان شمالی استانداری اقدام به جذب نیرو نمی کرد و مطرح می کرد که مجلس گفته است این اقدام غیر قانونی است.

وی افزود: من با آقای دکتر الهام در این خصوص جلسه تشکیل دادم و ایشان گفتند که خراسان شمالی استان جدید التاسیس است باید نیروی جدید بگیرند و استاندار اشتباه می کند چرا که جذب نیروی جدید در استان های جدید در قانون تاکید و مجاز شمرده شده است.

ثروتی در این خصوص گفت: در عین حال برای احتیاط بیش تر از دکتر لاریجانی تقاضا کردم که این موضوع را کتبا به منابع انسانی ریاست جمهوری اعلام کنند که خوشبختانه با امضای آقای مظفر معاون نظارت مجلس به آقای الهام ابلاغ شد که جذب نیرو و دادن پست سازمانی به استان خراسان شمالی بلامانع و در چهارچوب قانون است.

وی تصریح کرد: استان البرز نیز هم چون خراسان شمالی مشمول این قانون می شود.

این نماینده مجلس در تشریح ابعاد غیر قانونی مصوبه مهرآفرین تصریح کرد:طرح مهرآفرین به دلیل رابطه بازی و واسطه گری در استخدام ها و تبدیل وضعیت و جذب نیرو بدون منابع مالی خلاف قانون است.

مصوبه مهر آفرین خارج از قانون برنامه و خارج از قانون مدیریت خدمات کشوری است

ثروتی در خصوص میزان جذب مجاز قانونی در استخدام ها و نیروها گفت: در قانون برنامه پنجم تاکید شده است که به ازای هر سه خروجی ، یک ورودی مجاز است که البته این تعادل در مشاغل غیر حاکمیتی است و در مشاغل حاکمیتی این نسبت سه به یک است یعنی هر یک نفر بازنشسته ، سه نفر جذب می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در خاتمه تصریح کرد: در چهارچوب قانون دولت می تواند اقدام کند اما مصوبه مهرآفرین خارج از قانون برنامه و خارج از قانون مدیریت خدمات کشوری است./

۱۳۹۲/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...