نسخه چاپی

متهم: من فقط یك كارمند ساده بودم

عکس خبري -متهم: من فقط يک کارمند ساده بودم

متهم پرونده فساد بزرگ مالی در آخرین دفاعیات،‌خود را تنها یك كارمند ساده خواند.

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، فراهانی نماینده دادستان در ادامه پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی اظهار داشت: «الف.ش» خودش در تهیه کیف‌های پول برای رشوه نقش داشته است.

در ادامه قاضی سراج متهم را به جایگاه فرخواند و از او خواست آخرین دفاعیات خود را انجام دهد که متهم بعد از اینکه در جایگاه قرار گرفت گفت: تا آخر جلسات دادگاه هر کدام از متهمان را به یکی از اعضای بدن خسروی تشبیه خواهید کرد و خود خسروی دیگر اتهامی متوجه‌اش نخواهد بود.

قاضی خطاب به متهم گفت: آقای «ب.ب» خودش گفت که چشم راست مه‌آفرید است.

متهم در پاسخ گفت: من که خودم را تشبیه نکردم پس چرا من را تشبیه کرده‌اید؟ خسروی به من دستور می‌دهد، می‌گوید این چک را به حساب بریز من که نمی‌توانم بگویم من این پول را نمی‌ریزم یا این چک را نقد نمی‌کنم.

وی با بیان اینکه نمی‌دانم برای آخرین دفاع چه بگویم گفت: تمام انتقال نقدینگی در گروه آریا با نظر خود هیئت مدیره اتفاق افتاده است. مگر من می‌توانستم بگویم چون کالایی رد و بدل نمی‌شود بروم و جلوی تنزیل را بگیرم؟ اصلاً مگر من غیر از یک کارمند ساده بودم؟

«الف.ش» ادامه داد: من فقط دستورات خسروی را عمل می‌کردم. «س.ک» گشایش کرد و «ر» درخواست ال‌سی‌ و «م» هم تنزیل ال‌سی می‌کرد. در نهایت هم خسروی استفاده می‌کرد.

بعد از اظهارات «الف.ش»، وکیل وی در جایگاه قرار گرفت و گفت: موکل من اظهارات صادقانه‌ای داشت. آنچه که موجب این اتهامات است فقط همکاری با خسروی است. لازم به ذکر است که اگر اتهام اخلال در نظام اقتصادی گفته شده با اصل قانون هیچ انتسابی ندارد و از طرفی گشایش ال‌سی‌ها ربطی به متهم نداشته و مسبب آن ۴ طرف دیگر هستند.

وی ادامه داد: موکل من مغز متفکر نبوده است. خسروی شخصیتش تندخو و بداخلاق است. کسی نیست که بخواهد موکل من را مغز متفکر خود کند. همه کارمندان مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند.

وکیل مدافع «الف.ش» گفت: باید پرسید شما به چه استنادی به موکلم می‌گویید معاون در جرم؟ مگر موکل من سهمی عایدش شده است؟؟ به موکل من هیچ عایده‌ای داده نشده است. اگر به همه رشوه می‌دادند و پول بی‌حساب می دادند به موکل من ماشین قسطی دادند. حتی اگر بخشیده بودند هم می‌شد گفت که مدیر شرکت دلش خواسته چیزی را به کارمندش بدهد.

وی افزود: بحث جدی این است که درباره پولشویی عوایدی نصیب ایشان نشده است و مکانیزم تشخیص پولشویی بر اساس آیین‌نامه بانک مرکزی اصلاً طی نشده است. این اتهام زدن اتهام زدنی نیست که منتسب به متهم و فعل ناشی از او باشد.

قاضی سراج در واکنش به اظهارات وکیل مدافع متهم مبنی بر اینکه موکل من فقط در یک خانه اجاره‌ای از طریق شرکت زندگی ‌کرده است گفت: همان خانه 200 متری در فرمانیه را مد نظرتان است؟

وکیل در پاسخ گفت: به نظر شما نباید خانه 200 متری را قبول می‌کردند؟

قاضی سراج نیز در پاسخ گفت: من تشخیص نمی‌دهم، فقط چون شما گفتید اجاره‌ای بوده، خواستم متراژش مشخص باشد.

وکیل مدافع متهم گفت: خسروی در جلسه اول دادگاه عنوان کرد که تمام کارها با دستور خودش بوده و کارمندانش دستورات او عمل می‌کردند اما امروز برای موکل من اختیارات تعیین کردند. هیچ کدام از کارمندان شرکت قصد ضربه زدن به نظام را نداشته‌اند.

وی ادامه داد: فرشته عدالت ۲ بال دارد اما نماینده دادستان در حال بریدن و سوزاندن یکی از این بال‌ها است؛ نماینده دادستان باید از کیفرخواست دفاع کند نه اینکه بیاید و به افراد انگ بچسباند. آیا درست است بیاید و منی که روحانی هستم و 20 سال قاضی نمونه بودم را مورد عتاب قرار دهد؟

وکیل مدافع «الف.ش» گفت: رئیس قوه‌قضاییه می‌گوید وکلا هم از خانواده دادگستری هستند اما منتها وکیل را بگذاریم در مسیر عدالت حرفش را بزند.

وی با بیان اینکه موکل من صادق‌ترین متهم این پرونده است، به دفاع خود از متهم پایان داد و بعد از آن قاضی سراج ختم پنجمین جلسه رسیدگی به این پرونده را اعلام کرد.

۱۳۹۱/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...