نسخه چاپی

"قاهره" "تركیه" را به قطع كامل روابط دیپلماتیك تهدید كرد

به دنبال اظهارات مقامات "تركیه" علیه حاكمان جدید "مصر"، مسئولان دیپلماتیك این كشور اعلام كردند كه قاهره در اعتراض به مواضع "تركیه" اقداماتی جدی از جمله فراخواندن سفیر مصر از "آنكارا" را اتخاذ خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، منابع دیپلماتیک در مصر اعلام کردند: این کشور در حال اتخاذ اقداماتی در اعتراض‌ به مواضع "ترکیه" در قبال رهبران قاهره و دخالت این کشور در امور داخلی مصر است.

این منابع اعلام کردند: مصر ناچار است در واکنش به دخالت‌های "ترکیه" و اظهارات مقامات این کشور در توصیف حوادث 30 ژوئن به کودتای نظامی، سفیر مصر را از آنکارا فراخوانده و سفیر "ترکیه" را فاقد اعتبار بخواند.

این اقدام دولت مصر در واکنش به اظهارات اخیر "رجب‌طیب اردوغان"، نخست‌وزیر "ترکیه" صورت گرفت که اعلام کرده بود "مرسی" هنوز رئیس‌جمهور مصر است و "البرادعی" نماینده مردم نیست بلکه نماینده رهبران کودتاچی در مصر است.

منابع مصری تاکید کردند: در صورتی که "ترکیه" به سیاست‌هایش ادامه دهد قاهره سطح روابط دیپلماتیک خود با "ترکیه" را کاهش داده و یا به طور کامل قطع می‌کند.

این منابع تصريح کردند: به رغم آنکه اوضاع داخلی "ترکیه" و مصر در یک حد بحرانی است اما قاهره هرگز در امور داخلی "ترکیه" دخالتی نکرده‌ است.

در همین حال منابع فوق از فاش‌کردن جزئیات و یا تایید اخباری مبنی بر ضبط محموله سلاح‌های ترکیه‌ای پیش از قاچاق آن به مصر خودداری کرده و اعلام کردند: اگر این اخبار درست باشد گروه‌های ذی‌ربط در مصر باید در خصوص آن پاسخگو باشند.

"اردوغان" و "محمد مرسی" روابط بسیار خوبی با هم داشتند و در زمان حکومت مرسی سطح روابط دو کشور تا حد بسیار خوبی ارتقاء یافت.

۱۳۹۲/۴/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...