نسخه چاپی

اصرار تاچر برای تقدیر از مجری بد نام

یكی از تكان‌دهنده‌ترین اتهامات این مجری، سوءاستفاده جنسی از یك كودك ١١ ساله در حال مرگ در بیمارستان بود.

به گزارش نما به نقل از جام، مطابق اسنادی از دهه 80 میلادی که به تازگی منتشر شده است، مقام‌های ارشد انگلیس به "مارگارت تاچر" نخست‌وزیر اسبق این کشور، درباره پیامدهای احتمالی إعطای لقب «شوالیه‌» به "جیمی سویل" مجری متجاوز تلویزیون دولتی انگلیس، هشدار داده بودند.
حتی یکی از اطرافیان خانم تاچر، مجری مسأله دار بی بی سی را "عجیب و غریب" توصیف کرده بود.

با این حال، بر پایه گزارش بی بی سی (BBC)، نخست وزیر وقت انگلیس همچنان پیگیر دادن لقب شوالیه به این مجری "کودک آزار" بوده و به بهانه تقدیر از فعالیت های خیریه جیمی سویل، برای این امر چانه‌زنی هم کرده است.

بی بی سی ضمن اشاره به اینکه تقدیر از سویل در آن مقطع با توجه به "سبک زندگی" وی و نگرانی از "سوءاستفاده او از این عنوان" منتفی شده، در عین حال خاطرنشان می کند که سویل به دلیل رابطه نزدیکی که با مارگارت تاچر داشت، بالأخره در سال 1990 میلادی نشان شوالیه را دریافت کرده است.

این منبع یادآور شد: «جیمی سویل، مجری تلویزیونی مشهوری بود که پس از مرگش در سال ٢٠١١، صدها مورد اتهام آزار جنسی و تجاوز -از جمله سوءاستفاده جنسی از کودکان- علیه او مطرح شد. یکی از تکان‌دهنده‌ترین این اتهامات، سوءاستفاده جنسی او از یک "کودک ١١ ساله در حال مرگ در بیمارستان" بود.»

به گزارش بی بی سی، دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرده که نشانه‌ای از اینکه مارگارت تاچر یا سایر اعضای کابینه، اطلاعی از اتهامات جنسی سویل داشتند، وجود ندارد.

لازم به ذکر است که این مجری متجاوز، سالیان درازی با همین شبکه بی بی سی همکاری داشته و بسیاری از اعمال شنیع خود را در استودیوها و ساختمان های متعلق به رسانه دولتی انگلیس مرتکب شده است. اما در گزارش بالا، بی بی سی از اشاره به این بخش از سوابق مشعشع! جیمی سویل خودداری کرده است.

371445_913.jpg

۱۳۹۲/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...