نسخه چاپی

درخواست مسلمانان مالزی برای اخراج نماینده واتیكان

چند گروه اسلامی در مالزی خواستار اخراج نخستین نماینده واتیكان در كشورشان شدند؛ آن‌ها پس از اینكه نماینده واتیكان از استفاده كلمه "الله" توسط غیرمسلمانان حمایت كرد، وی را "دشمن كشور" خواندند.

به گزارش نما،ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت، ده‌ها معترض مالزیایی در برابر دفتر نمایندگی واتیکان در کوآلالامپور، پایتخت مالزی جمع شدند و از دولت خواستند تا "جوزف مارینو"، اسقف اعظم را اخراج کند.

مارینو که کمتر از شش ماه از زمان حضورش در کوآلالامپور می‌گذرد، پس از آن مورد انتقاد قرار گرفت که اجازه داد تا در ترجمه انجیل‌ به زبان مالایی و دیگر متون ادبی از کلمه "الله" به جای "God" (خدا) استفاده شود.

او استدلالاتی که از این اقدام حمایت می‌کرد، "منطقی" و "قابل قبول" خواند اما به خاطر اظهاراتش به وزارت خارجه مالزی احضار شد و عذرخواهی کرد.

در همین حال ابراهیم علی، رئیس گروه راست‌گرای "پرکاسا" گفت: جوزف مارینو دشمن کشور است. اقدامات او روابط نژادی را در کشور خدشه دار کرده است.

هم‌چنین حسن علی، رهبر گروه اسلامی JATI نیز از دولت خواسته دفتر نمایندگی واتیکان را ببندد و هیچ نماینده‌ای را از واتیکان نپذیرد.

دولت مالزی این گونه استدلال کرده که کلمه "الله" باید تنها به وسیله مسلمانان استفاده شود، زیرا بیم آن دارد که استفاده از این کلمه در انجیل‌هایی به زبان مالایی، باعث آشفتگی اذهان و تبلیغی برای دین مسیحیت باشد.

دو میلیون و 500 هزار تن از جمعیت 28 میلیونی مالزی را مسیحیان و حدود 60 درصد از آن‌ها را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

۱۳۹۲/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...