نسخه چاپی

افزایش ۳ درصدی شهریه دانشجویی دانشگاه آزاد

هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزایش ۲۵ درصدی حقوق كارمندان و اعضای هیات علمی، ظرفیت پذیرش دانشجو، كلیات بودجه سال ۹۲ و شهریه دانشجویان در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ را به تصویب رساندند.

به گزارش نما، در ششمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور اکثریت اعضا در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان و اعضای هیات علمی، ظرفیت پذیرش دانشجو، کلیات بودجه سال ۹۲ و شهریه دانشجویان در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ به تصویب رسید.

هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی علیرغم ابلاغ افزایش ۲۰ درصدی شهریه دانشگاه‌ها توسط مدیرکل گسترش وزارت علوم بنا به پیشنهاد دکتر فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به منظور رعایت حال دانشجویان و خانواده آنها، این میزان را ۱۷ درصد کاهش داده و فقط افزایش ۳ درصدی شهریه دانشجویی در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ برای تمامی مقاطع اعم از دانشجویان جدید و قدیم موافقت کرد.

عدم افزایش ۲۰ درصدی شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در وضعیت کنونی جامعه و درگیری مردم با تورم از مدت‌ها پیش دغدغه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به خصوص شخص ریاست عالی این دانشگاه بود که خوشبختانه در این جلسه کاهش ۱۷ درصدی این میزان و در نتیجه افزایش فقط ۳ درصدی شهریه مصوب شد و بار نگرانی افزایش شهریه از دوش خانواده‌ها برداشته شد.به طوری که اگر برای مثال دانشجویی برای هر ترم یک میلیون تومان شهریه پرداخت می‌کرد حال با این افزایش ۳ درصدی باید فقط یک میلیون و ۳۰ هزار تومان پرداخت کند.

بعد از لحاظ کردن رضایتمندی دانشجویان، نگاه هیات امنا و مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی جلب رضایت کارمندان بود هرچند طی سالهای اخیر اقدامات متعددی برای رضایتمندی کارمندان در این دانشگاه انجام شده بود اما افزایش تا ۲۵ درصدی حقوق کارمندان و همچنین اعضای هیات علمی اتفاق خوش دیگری بود که در نخستین جلسه هیات امنا در سال جاری رقم خورد.

یکی دیگر از مصوبات این جلسه، پیشنهادی بود که از سوی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجو در سال تحصیلی۹۲-۹۳ مطرح شد که این پیشنهاد نیز به تصویب رسید. همچنین تعداد دانشجویان پذیرفته شده در سال تحصیل ۹۲-۹۱ در کلیه مقاطع نیز به تصویب هیات امنا رسید.

دانشگاه آزاد اسلامی برای نخستین بار در آخرین روزهای سال ۹۱ بودجه سال جدید دانشگاه را به هیات امنای دانشگاه ارائه کرد و این اتقاق مورد تشویق اعضا قرار گرفت و در جلسه اخیر هیات امنا در سال جاری بودجه سال ۹۲ دانشگاه به تصویب هیات امنا رسید. تصویب چهار مصوبه مهم در جلسه اخیر هیات امنا در سال ۹۲ نشان دهنده تعامل اعضای هیات امنا با هیات رئیس دانشگاه برای تحقق اهداف عالی و رفع مسائل و مشکلات دانشگاهیان این دانشگاه است.

۱۳۹۲/۴/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...