نسخه چاپی

بحرین تحویل "الخاجه" را به دانمارك رد كرد

رژیم بحرین اعلام كرد، "عبد الهادی الخواجه"، فعال برجسته حقوق بشر بحرینی را با وجود وخامت حال به دلیل اعتصاب غذای به كشور دانمارك تحویل نخواهد داد.

فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: رژیم بحرین ساعاتی پیش در پاسخ به نامه وزیر خارجه دانمارک که از حکومت بحرین خواستار آزادی "عبد الهادی الخواجه"، فعال برجسته حقوق بشر بحرینی شده بود، اعلام کرد که نمی‌تواند این درخواست دولت دانمارک را بپذیرد.

حکومت بحرین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که شورای عالی قضایی این کشور به این دلیل از آزادی و انتقال عبد الهادی الخواجه به دانمارک خودداری می کند که طبق قوانین بحرین، انتقال افراد مجرم یا متهم به کشور خارجی ممنوع است.

الخواجه که تابعیت دانمارکی را نیز دارد و شهروند این کشور به شمار می‌آید، به همراه 7 فعال سیاسی دیگر بحرینی که از سران معترضین به شمار می‌آیند، به دلیل شرکت در اعتراض‌های مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه به حبس ابد محکوم شده‌اند.

خبر مخالفت با آزادی و انتقال الخواجه به دانمارک در حالی اعلام می‌شود که بعد از ظهر امروز یک مقام آگاه در سفارت انگلیس در منامه از خبر آزادی "عبد الهادی الخواجه" تا اواخر هفته آینده خبر داده بود.

"رضی الموسوی"، معاون دبیر کل جمعیت معارض الوعد بحرین درباره این اقدام رژیم آل‌خلیفه تاکید کرد که عدم آزادی الخواجه و ادامه بازداشت او در زندان مرگ الخواجه حتمی است.

الموسوی تاکید کرد: مرگ الخواجه روند اعتراض‌ها در بحرین را تشدید خواهد کرد و این روند خوشایندی برای رژیم نمی‌تواند باشد.

تاکنون 60 سازمان بین المللی از جمله عفو بین الملل و سازمان دیده‌بان حقوق بشر خواستار آزادی عبد الهادی الخواجه از رژیم آل‌خلیفه شده‌اند که با بی‌اعتنایی این رژیم مواجه شده‌اند.

۱۳۹۱/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...