نسخه چاپی

بازیگرمشهور ترك در سینمای ایران / عكس

عکس خبري -بازيگرمشهور ترک در سينماي ايران / عکس

«سینان تازچو» بازیگری كه با بازی در سریال «عشق و جزا» به شهرت زیادی دست پیدا كرده است این روزها در یك پروژه ایرانی و در فیلم «لاله» جلوی دوربین اسی نیك‌نژاد قرار گرفته است.

به گزارش نما، «زندگی ایرانی» به همین بهانه گفت‌وگویی با این بازیگر ترک انجام داده است که بخش‌های برگزیده آن را در ادامه می‌خوانید:

خیانت مشکل اصلی جامعه ما نیست

فکر می‌کنم این(خیانت) مشکلی است که در همه جای دنیا وجود دارد. تولیدات تلویزیونی ما خیلی بالاست و در سال حدود 300 محصول تلویزیونی تولید می‌کنیم. سریال‌های ترکی در مورد موضوعات مختلف ساخته می‌شود اما اینکه چرا شبکه‌های فارسی‌زبان به سراغ سریال‌هایی با مضمون خیانت می‌آیند سوالی است که من نمی‌توانم در موردش پاسخ درستی داشته باشم. ما در جامعه خودمان مشکلات زیادی داریم که شاید خیانت یکی از آن‌ها باشد اما نمی‌توانم بگویم مشکل اصلی جامعه ما خیانت است.


ما می‌گوییم مولانا اهل کشور ماست و شما می‌گویید مولانا ایرانی است

این اولین باری است که به ایران سفر می‌کنم. ایران کشور بسیار بزرگ و زیبایی است. شما همسایه ما هستید و کشور ما با ایران نقاط مشترک زیادی از نظر فرهنگی و جامعه‌شناسی دارد. این نزدیکی تا آنجاست که ما می‌گوییم مولانا اهل کشور ماست و شما می‌گویید مولانا ایرانی است.

یکی از دایی‌هایم در ایران کار و زندگی می‌کند

منزل من تا شهر تبریزی فقط 200 کیلومتر فاصله دارد و این یعنی من از ایران فاصله چندانی ندارم. من وقتی به انگلستان سفر کرده بودم همه می‌گفتند مثلا فلانی ترکیه‌ای است یا فلانی ایرانی است و... اما زمانی که به ایران آمدم حس غریبه بودن نداشتم. همه ما شبیه هم هستیم و من توجهی به تبلیغات منفی رسانه‌های خارجی ندارم. ضمن این‌که یکی از دایی‌هایم در ایران کار و زندگی می‌کند، من نسبت به وضعیت ایران شناخت کامل دارم. خیلی دوست دارم شیراز ، تبریز، اصفهان و دریای خزر را از نزدیک ببینم.





مامور کنترل فرودگاه امام خمینی گفت عشق و جزا

شاید جالب باشد برایتان بگویم زمانی که وارد فرودگاه امام خمینی شدم و پاسپورتم را برای کنترل به مامور حاضر در جایگاه دادم به محض اینکه عکسم را دید گفت «عشق و جزا»!!(خنده)

یک ایرانی در کانادا کار من را پیگیری می‌کند

یک روز مقابل لابی هتل مشغول صحبت کردن با تلفن بودم. یک پسر جوان جلو آمد و خواست با هم عکس بیندازیم. وقتی با هم صحبت کردیم متوجه شدم او در کانادا زندگی می‌کند و از آنجا سریال ما را دنبال می‌کند . این برای من خیلی جذاب بود که یک ایرانی در کانادا کار من را پیگیری می‌کند. نکته جالب دیگری که وجود دارد این است که من خیلی خوب می‌توانم کلمات فارسی را بیان کنم. به همین دلیل خیلی‌ها وقتی این موضوع را می‌بینند فکر می‌کنند من زبان فارسی را متوجه می‌شوم به همین دلیل گاهی سعی می‌کنند جلوی من صحبت نکنند تا مبادا متوجه شوم(خنده).

به عنوان مربی خانم صدیق در کنار او قرار دارم

در این فیلم(لاله) نقش رضا را برعهده دارم که به عنوان مربی خانم صدیق در کنار او قرار دارد. البته رضا در طول فیلم به لاله یاد می‌دهد که همه چیز به بردن در مسابقه ختم نمی‌شود و مسائل مختلفی وجود دارد.

در یک تئاتر موزیکال با همسرم آشنا شدم

من ازدواج کرده‌ام و همسرم هم بازیگر است. در یک تئاتر موزیکال با ایشان همبازی بودم که در یکی از صحنه‌ها ماباید عاشق یکدیگر می‌شدیم و با هم ازدواج می‌کردیم. بعد از این تئاتر بود که در دنیای واقعی هم عاشق او شدم و در نهایت با هم ازدواج کردیم.

قطعا چشم آبی‌ها هنرهای دیگری هم دارند

در این مورد(بخت زیاد چشم آبی‌ها برای بازیگر شدن) هم ترکیه شبیه ایران است(خنده). البته این تنها فاکتوری نیست که برای بازیگری در نظر گرفته می‌شود و مثل ایران که قطعا چشم آبی‌ها هنرهای دیگری هم دارند بازیگران چشم آبی سینمای ترکیه هم به جز چشمان رنگی قابلیت‌های دیگری هم دارند. یکی از نقاشان برجسته دنیا هست که می‌گوید همه آدم‌ها در طول زندگی خود می‌توانند 15 ثانیه معروف باشند. این 15 ثانیه برای بعضی‌ها بیشتر می‌شود! ما هم در کشورمان از این موارد داریم. بعضی اوقات برخی‌ها می‌آیند و با بازی در یک سریال تلویزیونی به شهرت دست پیدا می‌کنند اما این شهرت‌ها ماندگاری ندارد، چیزی که می‌ماند هنر است.

فیلم جدایی نادر از سیمین خیلی خوب بود تبریک می‌گم

اردوغان: خواهش می‌کنم تلاش کن مردم را درک کنی.

اصغر فرهادی: فیلمتان(جدایی نادر از سیمین) خیلی خوب بود تبریک می‌گم.

ابراهیم تاتلیس: چطوری این کوفته‌های خوشمزه را درست می‌کنی.

لاله صدیق: من به خاطر شما در ایران هستم. از این بابت متشکرم.

ماه چهر خلیلی: ماه چهره در زبان ترکیه‌ای هم معنای اسم همسرم است.

۱۳۹۲/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...