نسخه چاپی

ماجرای بازیكن حبس ابدی فوتبال

فوتبالیست سابق تیم‌های استقلال و پرسپولیس از شكسته ‌شدن حكم حبس ابدش ابراز بی‌اطلاعی كرد.

علی اکبریان که به دلیل حمل مواد مخدر به حبس ابد محکوم شده است در گفت‌وگو با فارس، از آخرین وضعیت خود گفت.


آقای اکبریان شرایطتان این روزها در زندان چگونه است؟
بعد از مصاحبه اولم که چاپ شد کسانی که فراموشم کرده بودند فهمیدند که من هنوز زنده‌ام و در گوشه‌ای از این دنیا دارم نفس می‌کشم. به سراغم آمده‌اند، حرف‌های قشنگی زدند و من منتظر هستم به حرف‌ها و قول‌هایشان عمل کنند.


چه کسانی به سراغت آمده‌اند؟
منصوریان و پیروانی آمدند. آنها با صحبت‌های خود من را به آینده امیدوار کردند.


آنها چه قول‌هایی به شما داده‌اند؟
قول دادند کمک مالی کنند، دستم را بگیرند تا از این منجلاب نجات پیدا کنم. البته خانواده‌ام نیز در کنارم هستند. برادرم که در انگلیس است قرار است بیاید و به جد دنبال کارم باشد. الان آن هشت ماه محکومیتم به خاطر سرقت موتور سیکلت تمام شده و این پرونده مختومه است.


جریان موتور سیکلت چیست؟
روزی که دستگیر شدم، یکی از دوستانم کنارم بود که فرار کرد، او با یک موتورسیکلت پیش من آمده بود، پلیس به پلاک موتورسیکلت شک کرد و وقتی آن را بررسی کرد فهمید پلاک دستکاری شده و موتور سرقتی است. هر چقدر هم که قسم خورده‌ام موتور برای من نیست کسی حرفم را باور نکرد. به همین دلیل هشت ماه حکم زندان برایم بریدند که تمام شد.


تو از جمله بازیکنانی هستی که هم در استقلال و هم در پرسپولیس بازی کرده‌ای، این اتفاقات اخیری که برایت افتاد باعث نشده نظرت نسبت به این دو تیم عوض شود؟
من قبل از این استقلالی ‌بودم اما آب توبه را به روی خود ریختم و پرسپولیسی شدم و تا الان هم پرسپولیسی هستم.


وقتی این خبرها را می‌شنوی که بازیکنان فوتبال این روزها میلیاردی پول می‌گیرند چه حسی پیدا می‌کنی؟
من از اینکه بازیکنان فوتبال میلیاردی پول می‌گیرند خوشحال هستم اما از یک طرف هم به خودم افسوس می‌خورم چرا که وقتی می‌بینیم بازیکنانی که از من از لحاظ فنی پایین‌تر هستند چه پول‌های کلانی می‌گیرند و من باید در زندان حسرت بخورم.


تیم ملی هم توانست به جام جهانی صعود کند
بازی‌های تیم ملی را در مقدماتی جام‌ جهانی تماشا می‌کردم و وقتی تیم ملی توانست به جام جهانی صعود کند خیلی خوشحال شدم، بازی آخر تیم ملی مقابل کره جنوبی را دیدم بچه‌ها عالی بازی کردند و الان امیدوارم آنها در مسابقات جام جهانی برزیل هم نتایج خوبی را بگیرم.


در زندان اگر به مشکلی بر بخوری یا چیزی نیاز داشته باشی به چه کسی زنگ می‌زنی؟
به نظری جویباری قائم مقام سابق باشگاه استقلال زنگ می‌زنم. هر کاری داشته باشم به او می‌گویم او هم بدون چشم‌داشتی کارم را انجام می‌دهد و هوایم را دارد خدا خیرش بدهد.


فکر می‌کنم از اینکه رو به مصرف مواد مخدر آوردی سخت پشیمان هستی در این ارتباط اگر صحبتی داری برایمان بگو؟
فقط می‌توانم به جوانان بگویم به دنبال رفیق بازی نروند، به دنبال خلاف نروند، دنبال مواد مخدر نروند چرا که اگر بروند عاقبتشان مثل من می‌شود منی که اگر دنبال این چیزها نمی‌رفتم یک جایگاه بسیار خوبی در فوتبال داشتم اما به سمت مواد مخدر رفتم و می‌بینید به چه روزی افتادم، من درس عبرتی برای جوانانی هستم که سرشان می‌جنبد.


به عنوان سؤال پایانی شنیده‌ایم گویا حکم حبس ابدت به 15 سال حبس کاهش یافته است آیا این موضوع صحت دارد؟
من چیزی نشنیده‌ام اما اگر این اتفاق بیفتد به نوعی من به زندگی برمی‌گردم اما خوشحالی واقعی من وقتی است که حکم شکسته شدن حبس ابدم به من ابلاغ شود.


۱۳۹۲/۴/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...