نسخه چاپی

با برنامه‌ريزي ?-? روزه بيش از اين انتظار نمي‌رود

مهدوی‌كیا: در ایران هم بودم در بازی تیم ۹۸ و تیم ملی شركت نمی‌كردم/ این بازی بی‌معنی و جدالی نابرابر بود

هافبك پیشین تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از برگزاری دیدار تیم ۹۸ و تیم فعلی گفت كه حاضر نبود در این بازی شركت كند.

به گزارش نما، مهدی مهدوی‌کیا در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص برگزاری بازی نمادین تیم‌های ملی ۱۹۹۸ و ۲۰۱۴، انتقاداتی که نسبت به این بازی وارد شد، علت سفرش به آلمان و همچنین برنامه‌های آینده‌اش صحبت‌های زیر را انجام داد.

- شما در بازی تیم‌های ۹۸ و تیم ملی فعلی حضور نداشتید این بازی را دیدید؟

بله، اما به نظرم در مجموع مسابقه جالبی نبود و رسانه‌ها هم انتقادات زیادی نسبت به برگزاری این بازی داشتند. با این حال هرچه بود تمام شد و رفت.

- مهدوی‌کیا در مورد برگزاری این مسابقه چه نظری دارد؟

برای برگزاری چنین دیداری، باید از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی، مطالعه و هدفگذاری کرد و به نوعی تمام جوانب را سنجید تا کارها خوب از آب در آید، اما برای بازی روز شنبه چنین اتفاقی رخ نداد. بازیکنان تیم ۹۸ همه از مفاخر فوتبال ایران هستند که باعث شادی مردم شدند و حفظ شأن و شخصیت آنها، حفظ شأن و شخصیت فوتبال ما بود. متاسفانه دیداری که باید برای برگزاری آن ۳ ماه زمان صرف می‌شد ۳،۴ روز زمان برد و از چنین برنامه‌ریزی انتظاری بیش از این نمی‌رفت.

- اصلا برگزاری چنین مسابقه‌ای درست بود؟

بازیکنان تیم ۹۸ سال‌هاست که فوتبال را کنار گذاشته‌اند، این نفرات الان یا مربی هستند یا اصلا در فوتبال حضور ندارند. به نظر من این مسابقه جدال نابرابری بود. بازیکنان حال حاضر فوتبال ایران در اوج دوران آمادگی هستند و قرار گرفتن آنها مقابل تیم ۹۸ معنا و مفهومی نداشت. اگر قرار بود چنین مسابقه‌ای برگزار شود باید بازیکنان دو تیم با هم تلفیق می‌شدند، شاید در این حالت اتفاقات بهتری رخ می‌داد و شأن و شخصیت ستاره‌های فوتبال ایران حفظ می‌شد.

- پس شما منتقد برگزاری این دیدار هستید؟

نیت برگزاری این بازی خیر بود اما به این حالت درست نبود. در کنار انتقادات فنی که از این مسابقه می‌شود در برگزاری آن هم اتفاقات بد دیگری رخ داد. اینکه یک مسابقه یک نیمه داشته باشد اصلا جالب نبود. این مسئله نشان می‌دهد برنامه‌ریزی درستی برای برگزاری این دیدار صورت نگرفته بود.

باید برای این بازی تبلیغات زیاد و اهداف برگزاری بازی از سوی برگزار کنندگان اعلام می‌شد تا استقبال خوبی از سوی مردم صورت گیرد. برای این مسابقه می‌شد ورزشگاه آزادی پر شود و شب ماندگاری رقم بخورد اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. از نیت خیری که برای برگزاری این دیدار داشتیم نتیجه معکوس گرفتیم.

- پیش‌بینی همین موارد را می‌کردید که در مسابقه حضور نداشتید؟

هر فردی اگر کمی فکر کند می‌تواند پیش بینی کند چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. مقدمات سفر به آلمان را داشتم و در ایران هم بودم در این مسابقه حضور پیدا نمی‌کردم، چون مشخص بود چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. قرار بود در این بازی به پیشکسوتان فوتبال ایران احترام گذاشته شود و برگزار کنندگان می‌خواستند کارهای خوبی انجام بدهند اما نشد.

- یعنی برگزاری این بازی توهین آمیز بود؟

نمی‌شود گفت توهین آمیز بود ولی اتفاقات جالبی رخ نداد، که علت آن هم این بود برنامه درستی برای برگزاری مسابقه نداشتیم.

- ۵ گلی که تیم ملی فعلی در یک نیمه به تیم ۹۸ زد هم باعث انتقادات مردم شد...

فوتبال است و نمی‌شود در این خصوص ایرادی گرفت، اتفاقا در این نوع مسابقه اگر گل‌های بیشتری رد و بدل شود بهتر است اما این بازی یک‌طرفه بود و از همان ابتدا هم می‌شد تشخیص داد چه نتیجه‌ای به دست می‌آید. البته بازیکنانی مانند عابدزاده،‌ عزیزی، باقری، محمدخانی و دایی هم در این مسابقه حضور نداشتند و اگر در زمین بودند جذابیت بازی بیشتر می‌شد. باز هم تاکید می‌کنم از هدف برگزاری این مسابقه دور شدیم.

- کمی هم در مورد خودتان صحبت کنید، علت سفرتان به آلمان چه بود؟

این یک سفر خانوادگی است. بعد از ۸ سال فرصتی دست داد تا بتوانم با خانواده به مسافرت تابستانی بروم. در این سال‌ها یا من درگیر فوتبال بودم و یا دخترم درگیر مدرسه به خاطر همین فرصتی دست داد تا بتوانم با خانواده باشم، در این سفر ۴،۵ موضوع مهم دیگر را هم پیگیری می‌کنم. سفرم به آلمان به نوعی هم یک مسافرت تفریحی است و هم کاری.

- چه موارد فوتبالی قرار است در این سفر پیگیری شود؟

مهمترین موضوعی که می‌خواهم آن را پیگیری کنم اردوی تیم نوجوانان است. شاگردان دوستی‌مهر به جام جهانی صعود کرده‌اند و برای موفقیت در این مسابقات باید اردوهای خوب و بازی‌های تدارکاتی مناسبی برگزار کنند. پیش از این به خاطر اینکه تیم‌های آلمانی درگیر برگزاری مسابقاتشان بودند نمی‌شد بازی خوبی را تدارک دید اما حالا هم کمپ خوب وجود دارد و هم می‌شود با هماهنگی فدراسیون و سرمربی تیم بازی‌های تدارکاتی مثمر ثمری برگزار کرد. باید در این ۳ ماه مانده تا شروع جام جهانی نوجوانان حمایت خوبی از این بچه‌ها داشته باشیم تا بتوانند سفیر شایسته‌ای برای فوتبال ایران باشند.

- به غیر از این موارد دیگری هست که بخواهید به آن رسیدگی کنید؟

مسئله دیگر که می‌خواهم در خصوصش هماهنگی‌های لازم را انجام دهم بازی خداحافظی خودم است. خیلی دوست دارم روزی مقابل هواداران هامبورگ از فوتبال خداحافظی کنم. در کنار این مورد می‌خواهم در کلاس مربیگری B بوندس لیگا ثبت نام‌ کنم تا در اوقات فراغت مدرک مربیگری را هم بگیرم. ضمن اینکه با توجه به این مسئله که سفیر فوتبال پایه آسیا هستم و به این مورد علاقه فراوان دارم می‌خواهم این مباحث را هم پیگیری کنم.

۱۳۹۲/۴/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...