نسخه چاپی

در كمیسیون تلفیق چه گذشت؟


رای گیری كلیات بودجه سال 1391 كل كشور در حالی امروز بعدازظهر در كمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد كه 15 نفر از اعضای این كمیسیون در هنگام رای گیری در جلسه حضور نداشتند.

'موسی قربانی' عضو كمیسیون تلفیق در خصوص وقایع رخ داده در این جلسه در گفت وگو با ایرنا گفت:دقایقی قبل از رای گیری كلیات لایحه بودجه،صندلی آقایان عبداللهی رئیس و ابوترابی نایب رئیس دوم كمیسیون خالی شد وآقای تابش نایب رئیس اول جلسه را اداره كرد. عده ای از اعضای كمیسیون تقاضای رای گیری با ورقه كرده بودند كه برای آن رای گیری شد و 22 نفر به آن رای دادند و تصویب شد و اینك باید برای كلیات لایحه بودجه با ورقه و مخفی رای گیری می شد و همین كار هم شد.

وی ادامه داد:در همین جا معلوم بود كه كلیات رای نخواهد آورد چون مخالفان تقاضای رای مخفی با ورقه كرده بودند و كسانی كه با روحیات مجلسیان آشنا هستند می دانند كه در این قبیل موارد معنی آن این است كه اصل موضوع رای نخواهد آورد و همینطور هم شد و19 نفر از حاضران رای منفی و 1 نفر ممتنع و15 نفر رای مثبت دادند و در واقع كسانی كه به رای گیری با ورقه رای مثبت دادند به كلیات لایحه رای منفی دادند.

قربانی افزود: به محض روشن شدن نتیجه رای گیری اعلام تنفس شد و اعلام گردید مجددا ساعت 18 (40 دقیقه بعد) جلسه تشكیل خواهد شد و تقاضای تجدید رای هم، امضاء و تقدیم هیات رئیسه شد.

این عضو كمیسیون تلفیق ادامه دادجلسه با كمی تاخیر شروع شد و در حضور رئیس و نایب رئیس اول، نائب رئیس دوم آقای ابوترابی فرمان را به دست گرفت تا اشتباه پیش آمده را جبران كند. پس از بررسی های صورت گرفته جلسه به صبح روز دوشنبه موكول شد.

۱۳۹۱/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...