نسخه چاپی

نماينده مردم ميانه در مجلس در گفتگو با نما:

اجرای این طرح تنها راه مقابله با با سودجویان بازار مسكن است

عکس خبري -اجراي اين طرح تنها راه مقابله با با سودجويان بازار مسکن است

سید بهلول حسینی گفت: اجرای طرح اخذ مالیات از خانه های خالی تنها راه مقابله با با سودجویان بازار مسكن است.همچنین اجرای درست طرح مسكن مهر در داخل شهر نه در حاشیه شهرهای بزرگ می تواند تاثیر چشمگیری بر قیمت مسكن داشته باشد.

 
به گزارش نما ، در حالی که طی سه سال گذشته مسوولان مسکن در وزارت راه و شهرسازی، طرح دریافت مالیات از خانه‌های خالی را به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای قانونی برای افزایش عرضه به بازار مسکن و کنترل قیمت‌ها مورد تاکید قرار داده‌اند هنوز قانونی شدن این طرح در مجلس به پایان نرسیده است.
یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس که موافق اجرای سریعتر این طرح در کلان شهری مانند تهران است  سید بهلول حسینی است برای بررسی بیشتر به سراغ نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی رفتیم.
وزارت راه‌وشهرسازي نيمه سال گذشته از طريق كميسيون عمران، طرح اخذ ماليات سنگين از خانه‌هاي بدون‌استفاده را وارد متن پيش‌‌نويس لايحه تحول مالياتي كرد تا يكبار براي هميشه بصورت قانوني، راه احتكار آپارتمان‌ در كلان‌شهر تهران مسدود شود آیا رسیدگی به این طرح به پایان رسیده است؟
هنوز هم این طرح در مجلس نهایی نشده است ، من با اجرای سریعتر این طرح موافق هستم چرا که انبوهی از خانه های خالی در کلان شهرهای مانند تهران وجود دارند، و اجرای این طرح در مقطع کنونی تنها راه مقابله با افزایش قیمت ها و برخورد با سودجویان مسکن است. طولانی شدن فرآیند تصویب این طرح در مجلس به دلیل مفصل بودن لایحه اصلاح قانون مالیات‌ها است که نزدیک به 80 ماده دارد.

مسولان وزارت راه و شهرسازی مدعی هستند در کلان شهری مانند تهران 400 هزار خانه خالی وجود دارد که اجاره هم داده نمی شود ، دولت هم به  اجرای سریعتر این طرح برای مقابله با افزایش قیمتها اعتقاد دارد و خواستار کاهش قیمت مسکن در کلان شهرهای مانند تهران است.
دریافت مالیات از خانه‌های خالی چگونه می تواند در مقابل احتکارکنندگان مسکن تاثیرگذاری مناسب داشته باشد؟
 
خیلی ازاحتکارکنندگان تا مجبور نباشند و با پلمپ ساختمان و یا جریمه های سنگین روبرو نباشند آپارتمان های خود را خالی نگه می دارند بدون شک با ایجاد محدودیت در عرضه مسکن قیمتها بالا خواهد رفت و این هدفی است که برخی در سر دارند، و برای برخورد با اینگونه افراد طرح اخذ مالیات بر خانه های خالی به نظر ضروری می رسد اجرای این طرح می تواند نرخ اجاره بها را نیز در شهری همچون تهران کنترل و تعدیل کند.
 
مسکن مهر از طرح‌های مناسب دولت‌های نهم و دهم تلقی می‌شود، اما با وجود ادامه این پروژه، تا به حال قیمت مسکن با کاهش محسوسی مواجه نشده است علت این موضوع چیست؟
دولت می تواند با ساخت مسکن ویژه در داخل شهر تهران باعث کاهش قیمت مسکن در پایتخت شود ، اجرای درست طرح مسکن مهر در داخل شهر  نه در حاشیه شهرهای بزرگ  می تواند تاثیر چشمگیری بر قیمت مسکن داشته باشد.
امیدواریم با نهایی شدن طرح اخذ مالیات بر خانه های خالی و اجرای این طرح در کشور شاهد کاهش منطقی قیمت مسکن در کشور باشیم.

۱۳۹۲/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...