نسخه چاپی

حضور ۱۰ شاعر فارسی‌زبان افغان، تاجیك و هند در دیدار جمعی از اهالی ادب با رهبر انقلاب

مدیر دفتر شعر حوزه هنری از شعرخوانی و حضور حدوداً ۱۰ شاعر فارسی‌زبان از كشورهای افغانستان، تاجیكستان و هندوستان در جلسه دیدار شاعران با نقام معظم رهبری خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، شاعران کشور امشب، یکم مرداد ماه، مطابق سنت هر ساله به دیدار با رهبر معظم انقلاب می‌روند و از بیانات ایشان در خصوص مسائل فرهنگی به ویژه شعر معاصر بهره‌مند می‌شوند. طبق سنت چند سال اخیر علاوه بر شاعران کشورمان، شاعرانی از دیگر کشورهای فارسی‌زبان نیز حضور دارند. علی داوودی، مدیر دفتر شعر حوزه هنری، در این‌باره به خبرنگار تسنیم گفت: امشب حدود 10 شاعر فارسی‌زبان از کشورهای افغانستان، تاجیکستان و هندوستان حضور دارند و علاوه بر شعرخوانی، از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شعر نیز بهره مند می‌شوند.

رهبر معظم انقلاب همه‌ساله همزمان با میلاد مبارک امام حسن(ع) در محفلی ضمن شنیدن سروده‌های شاعران، نکات و نظرات سازنده‌شان در خصوص جریان شعر معاصر را بیان می‌فرمایند. ایشان در دیداری که سال گذشته برگزار شده بود، بعد از شعرخوانی شاعران فرموده بودند: «اولاً از اشعارى که دوستان خواندید، لذت بردیم؛ بخصوص بعضى از سروده‌ها، همه‌ى معیارها و میزان‌هاى خوشحال‌کننده‌ در جهت پیشرفت شعر را با خودش همراه داشت.

ثانیاً آنچه که انسان در این جلسه و گاهى بعضى جلسات دیگر مشاهده میکند، وجود استعدادهاى بسیار قوى و غنى و امیدوارکننده است. بنده پیش‌بینى می‌کنم که ان‌شاءاللَّه در آینده‌ نه چندان دورى، ما یک اوج شعرىِ مجددى داشته باشیم از همین استعدادهاى جوان. البته باید پیش بروند، باید تکمیل کنند، باید شعرها پخته‌تر و عمیق‌تر بشود و قطعاً خواهد شد. ان‌شاءاللَّه در دوران ما یک بناى رفیعى به وجود خواهد آمد که یادآور دوران‌هاى اوج شعر در کشور ماست؛ چون شعر در دوران‌هاى تاریخى، پست و بلند داشته؛ در بعضى از دوران‌ها، شعر اوج داشته. ما ان‌شاءاللَّه در آینده‌ نه چندان دورى این را خواهیم داشت. ...»

۱۳۹۲/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...