نسخه چاپی

درخواست رهبر زندانی "پ‌.ك‌.ك" رد شد

معاون نخست وزیر "تركیه" تاكید كرد: برگزاری كنفرانس مطبوعاتی كه درخواست آن از سوی "عبدالله اوجالان" رهبر زندانی پ.ك.ك مطرح شده از نظر قانونی امكان پذیر نیست.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "بولنت آرینچ" معاون نخست وزیر "ترکیه" ضمن رد درخواست "عبدالله اوجالان" رهبر زندانی "پ‌.ک‌.ک" برای برپایی کنفرانس خبری در جزیره ایمرالی، تصریح کرد: این آرزوی اوجالان است که بگوید:"می‌خواهم یک نشست خبری را با رسانه‌ها برگزار کنم" ولی برگزاری یک کنفرانس خبری و مطبوعاتی با توجه به قوانین قضایی و حقوقی، غیر ممکن است.

وی افزود: حتی درخواست برای برگزاری کنفرانس خبری و مطبوعاتی از سوی یک زندانی خلاف مقررات است. قوانینی وجود دارد که تعیین می‌کند یک زندانی چگونه و چه زمانی می‌تواند با وکلا و بستگان خود ملاقات کند.

اوجالان تمایل خود را برای برگزاری یک کنفرانس خبری و مطبوعاتی در جزیره‌ای که در آن زندانی است اعلام کرده است. وی از دولت "ترکیه" خواسته است تا برای اجرای مرحله جدید روند صلح سریع‌تر اقدام کند.

اوجالان در این باره تاکید کرد: دولت باید گام‌های محکم و قاطعی را بردارد تا من امکان بیان نظرات خود را داشته باشم. باید نارضایتی خود را از این مساله ابراز کنم که این ابزار برای بیان نظرات من در شرایط کنونی محدود است. در حالی که آتش اعتراضات در سراسر "ترکیه" شعله‌ور شده، ایجاد چنین ابزارهایی که به من اجازه می‌دهد تا به نقش خود برای حل و فصل مساله مردم "کرد" عمل کنم، امری طبیعی است.

۱۳۹۲/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...