نسخه چاپی

نگاه ویژه اسلام به طبقات محروم

رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع نخبگان برتر كمیته امداد گفت: كمیته امداد یكی از ابتكارات انقلاب اسلامی است كه در زمینه سرمایه‌گذاری بر روی نیروهای انسانی موفق بوده و نتیجه این سرمایه‌گذاری بوده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مراسم تجلیل و تقدیر از کارآفرینان و نخبگان برتر کمیته امداد امام خمینی (ره) امشب (سه‌شنبه) در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره)، منصور قمشه معاون پارلمانی کمیته امداد امام خمینی (ره) و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

علی لاریجانی رئیس نهاد قانون‌گذاری کشورمان طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: یکی از جلسات باصفای ما حضور در خدمت شما عزیزان کمیته امداد است؛ اینکه با کمک امداد توانسته‌اید رشد کنید، بسیار خوشحال‌کننده است.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) یک ابتکار انقلاب اسلامی است و اینگونه شیوه‌ای در نظامات گذشته نداشته‌ایم؛ کمیته امداد یک تلفیقی از شرایط و نیازهای امروز است که یک ساختار اسلامی دارد‌ که در این ساختار اسلامی توجه به همنوعان یک سنت بسیار عمیق است چرا‌که مکتب اسلام یک نگاه عدالت‌خواهی و توجه به طبقاتی دارد که محتاج کمک هستند.

رئیس مجلس همچنین گفت: کمیته امداد در چنین فضایی متولد شد و شکل گرفت و با توجه به مأخذ اسلامی آن بسیار موثر و کمک‌کننده بود و مجلس شورای اسلامی وقتی به کمیته امداد قصد کمک دارد، با خیال راحت این کار را انجام می‌دهد و در واقع خیال ما در مجلس برای برآوردن نیازهای کمیته امداد راحت است چراکه می‌دانیم کمیته امداد با یک حساسیت خاصی این مبالغ را هزینه می‌کند.

لاریجانی با بیان اینکه کمیته امداد یک کارگاه کمک‌رسانی واقعی به نیازمندان است، گفت: سرمایه‌گذاری کمیته امداد روی نیروهای انسانی بارور و نتیجه‌بخش بوده است و در مجلس شورای اسلامی نیز چند نفر از نمایندگان از امکانات کمیته امداد استفاده کرده و دکتری گرفته‌اند و بعد هم نماینده مجلس شده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه بود، کارآفرینی و جهش‌های اقتصادی است تا کمک‌گیرندگان بتوانند روی پای خود بایستند و خودکفا شوند و با کرامت زندگی کنند بنابراین در این جهت هر‌چه کمیته امداد بیشتر فعال شود، ما نیز حتما کمک خواهیم کرد تا حرکت‌های سریعی انجام شود.

رئیس نهاد قانون‌گذاری کشورمان اضافه کرد: این موضوع به خصوص در شرایط امروز ایران که باید نگاه به تولید داخلی، بیشتر مورد توجه قرار گیرد، بسیار ضروری است چراکه اینگونه ابتکارات کمیته امداد در زمینه توسعه کارهای اقتصادی و اینکه نیروها بتوانند کارهای اقتصادی و خدماتی را توسعه دهند هم برای کمک‌گیرندگان مناسب است چراکه احساس استقلال می‌کنند و برای توسعه کشور نیز ضروری است.

لاریجانی در پایان سخنان خود تاکید کرد: کمیته امداد در 2، 3 سال اخیر تجربیات بسیاری در این زمینه داشته و با تاکیدات مقام معظم رهبری در این موضوع فرصت و مجال بیشتری برای توجه به این کارها فراهم شده است، لذا در کمیته امداد تلاش شده ‌کارهای بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

در ادامه این جلسه حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) طی سخنانی اظهار داشت:‌ این نخبگان کمیته امداد نمونه‌ای از دانشجویان و نخبگان این نهاد هستند که توانستند مدارج عالی تحصیلی را طی کنند، همچنین جمعی از این افراد کارآفرینانی هستند که در حوزه اشتغال و کارآفرینی توانستند به یک جایگاه بالایی برسند.

وی ادامه داد: این کارآفرینان و نخبگان کمیته امداد توانستند از توانمندی‌های خود به خوبی بهره‌برداری کنند و به موفقیت برسند و ما به این افراد به عنوان اسوه‌های مقاومت، صبر و توکل به خدا نگاه می‌کنیم چراکه اینها با استفاده از کمترین امکانات توانستند به رشد و شکوفایی خود کمک کند و این به جز با صبر و تلاش و توکل بر خدا امکان‌پذیر نیست.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین تصریح کرد: اگر قرار باشد بار انقلاب اسلامی برای نسل آینده بر دوش منابع انسانی باشد، این نخبگان تحت پوشش کمیته امداد منابع مناسبی هستند که می‌توانند بار انقلاب را به دوش کشند؛ اینها افرادی هستند که می‌توانند ستون‌های خدمت‌گذاری را ایجاد کنند و تمام این شیرینی‌ها و موفقیت‌ها به دلیل همان تلخی‌ها و سختی‌های گذشته است چراکه سختی‌ها منشأ رشد و ترقی آنها بوده است.

به گزارش تسنیم، علی لاریجانی در پایان این مراسم از کارآفرینان و نخبگان برتر کمیته امداد امام خمینی (ره) تقدیر کرد.

همچنین این کارآفرینان و ایتام تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی مراسم افطار را میهمان رئیس‌ مجلس شورای اسلامی در خانه ملت بودند.

۱۳۹۲/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...