نسخه چاپی

نماينده مردم خوي در گفتگو با نما:

تحریم دلیل عدم پرداخت بدهی ایران به بانك جهانی است/اعلامیه بانك جهانی یك رفتار غلط بود

عکس خبري -تحريم دليل عدم پرداخت بدهي ايران به بانک جهاني است/اعلاميه بانک جهاني  يک رفتار غلط بود

مسئولان اقتصادی كشور اعلام كرده اند اگر این اعلامیه بانك جهانی را چنانچه سیاسی تلقی نكنیم، یك رفتار غیرحرفه‌ای، غیرفنی و غلط می دانیم.

به گزارش نما : موید حسینی صدر نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در واکنش به تعویق پرداخت اقساط ایران به بانک جهانی اظهار داشت:  توضیحاتی که مسئولان بانک مرکزی و مسئولان وزارت اقتصاد در این ماجرا ارائه کرند منطقی است ، نمی شود وقتی کشور دچار تحریم های مالی به این شکل است نقل و انتقال پول براحتی انجام گردد وحتما مشکلاتی وجود دارد،  در این زمینه کوتاهی صورت نگرفته  و یکی از دلایل عدم پرداخت بدهی به بانک جهانی تحریم بانک مرکزی است که امکان نقل وانتقال پول را سخت کرده است.
وی افزود: مسئولان بانک مرکزی اعلام کرده اند به بانک واسط مورد پذیرش بانک جهانی دستور پرداخت صادر کرده اند، اما این بانک واسط  به دلیل محدودیت‌های بانکی منابع مورد نظر را برگشت داده است . تحریم ها ی یکجانبه غرب علیه بانک مرکزی دلیل عدم پرداخت بدهی ایران به بانک جهانی بوده است.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: مسئولان بانک مرکزی با وجود آمادگی برای پرداخت ها، امکان پرداخت نداشتند و این شرایط خارج از اراده مسئولان کشور بوده است.
امروزه غربی ها با تحریم های که برای بانک مرکزی ایران اعمال کردند در حقیقت بسیاری از  مردم ایران  را هم دچار مشکلات بسیاری کردند.

۱۳۹۲/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...