نسخه چاپی

تمامی افراد پیش از ورود به آب استخر حتما باید دوش بگیرند

با فرارسیدن فصل تابستان و افزایش دما استفاده از استخرها و ورزش شنا افزایش می یابد. اما رعایت نكات بهداشتی برای تمامی افرادی كه در این فصل تمایل به ورزش شنا دارند الزامی است.

به گزارش نما به نقل از وب دا؛ متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با توجه به این که استخر یک مکان عمومی است، تاکید کرد: تمامی افراد پیش از ورود به آب استخر حتما باید دوش بگیرند و با بدن تمیز شنا کنند و این موضوع برای کسانی که بیماری خاصی در سطح پوست دارند از اهمیت بیشتر و مضاعفی برخوردار است.

دکتر مسعود مردانی خاطرنشان کرد: اغلب استخرهای سطح کشور به نحو مناسبی کلرزنی می شوند اما استفاده کنندگان از استخرها باید آگاه باشند آب استخرهایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند یا کلرزنی نمی شوند آلوده و ناقل بیماری است و استخرهای آلوده حتی با وجود کلر نیز باعث عفونت های گرم منفی روده ای می شوند. اسهال، استفراغ، درد شکم و تب علایم این دست از بیماریهاست که چند روز پس از شنا در استخر آلوده در فرد بروز می کند.

این متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری زرد زخم را یکی از عفونت های جدید میکروبی برشمرد که می تواند درصورت استفاده فرد مبتلا به این بیماری باعث آلودگی آب استخرها شود و به کسانی که مبتلا به این بیماریها هستند توصیه کرد تا بهبودی کامل از استخرها استفاده نکنند.

دکتر مردانی با تاکید بر استفاده افراد از وسایل شخصی در استخرها گفت: حتما از حوله و وسایل شخصی خود در استخرها استفاده کنید و از استفاده حوله دیگران به ویژه کسی که دچار ضایعات قارچی در سطح پوست است پرهیز کنید . همچنین بخاطر داشته باشید حوله هایی که خشک نشده اند و یا در معرض نور آفتاب قرار نگرفته اند بیشتر ناقل بیماری های پوستی هستند.

استادعفونی دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: به افرادی که از استخر استفاده می کنند توصیه می شود حتما بعد از شنا یک بار دیگر دوش بگیرند. خوراکی های سنتی در استخرها را مصرف نکنند. کسانی که در این گونه مکان ها و استخرها حضور پیدا می کنندقبل از نوشیدن و یا خوردن هر نوع خوراکی حتما با آب و صابون دست خود را بشویند و از خوردن بستنی های فله ای و آب میوه های دستی به دلیل غیر استاندار بودن پرهیز کنند.

فوق تخصص بیماریهای عفونی وگرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه توصیه کرد: با توجه به ضعف سیستم دفاعی بدن در گروههایی نظیر کودکان، زنان باردار، افراد مسن و بیماران مبتلا به سرطان توصیه می شود که این قبیل افراد به جای استفاده از استخرهای عمومی و شلوغ از استخرهای استاندارد استفاده کنند تا کمتر دچار مشکل شوند.

۱۳۹۲/۵/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...