نسخه چاپی

یك تبعه اوكراین متهم به بمب‌گذاری در ۳ مسجد در انگلیس شد

دادگاهی در انگلیس یك تبعه اوكراین را به جرم دست داشتن در سه حمله بمب‌گذاری جداگانه در سه مسجد در مركز انگلستان متهم كرد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری "نهارنت"، دادگاهی در انگلیس روز گذشته (سه‌شنبه) "پاولو لپشین" یک تبعه اوکراین را متهم به بمب‌گذاری در سه مسجد در مرکز انگلستان کرد.

لپشین ۲۵ ساله که فارغ‌التحصیل دانشگاه شهر "دنیپروپتروفسک" اوکراین است، هفته گذشته در جریان تحقیقات پلیس انگلیس درباره انفجارهای این سه مسجد دستگیر شد.

این جوان اوکراینی همچنین متهم به قتل "محمد سلیم"، یک‌ پیرمرد مسلمان ۸۲ ساله، شد که در تاریخ ۲۹ آوریل با ضربات چاقو در بیرمنگام در مرکز انگلیس کشته شده است. پلیس انگلیس این اقدام وی را نمونه ای از اقدامات تروریستی توصیف کرد.

در جریان یکی از این سه حمله بمب‌گذاری، حدود دو هفته گذشته مقامات پلیس انگلستان از وقوع یک انفجار شدید در نزدیکی مسجدی در شهر "تیپتون"‌ در مرکز این کشور خبر دادند.

بنا بر این گزارش، این حادثه همزمان با مراسم تشییع جنازه "لی ریگبی" سرباز انگلیسی، رخ داد. از زمان مرگ ریگبی در محله وولیچ لندن، چندین مسجد مورد حمله اسلام‌ستیزهای بریتانیایی قرار گرفته است.

پلیس لندن نیز درپی این حوادث اعلام کرد که حملات اسلام‌ستیزانه در این شهر پس از کشته شدن ریگبی در پایتخت انگلستان هشت برابر شده است.

۱۳۹۲/۵/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...