نسخه چاپی

مجری مشهور «60 دقیقه» درگذشت

عکس خبري -مجري مشهور «60 دقيقه» درگذشت

والاس برنامه «60 دقیقه» از شبكه سی‌بی‌اس را در سال 1968 به راه انداخت و در سال 2006 خودش را بازنشسته كرد اما گهگاه تا سال 2008 در این برنامه حضور داشت. او مدتی كوتاه پیش از آغاز این برنامه پیشنهاد ریچارد نیكسن را برای اینكه منشی خبری او شود، رد كرد.

مایک والاس، گوینده معروف «سی‌بی‌اس نیوز» و مجری برنامه «60 دقیقه» یکشنبه در سن 93 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرآنلاین، والاس به دلیل کنجکاوی بسیارش به عنوان مصاحبه‌کننده‌ای چالشی مطرح بود، او این شیوه مصاحبه را بیش از نیم قرن پیش در تلویزیون به جریان انداخت.

او شنبه شب در آرامش در کنار اعضای خانواده‌اش در خانه خود در نیوکنعان در ایالت کانه‌تیکات درگذشت. لِس مون‌وس، مدیرعامل شرکت رسانه‌ای «سی‌بی‌اس» در بیانیه ای گفت: «درگذشت مایک والاس غمی جانکاه است. همکاری خارق‌العاده او به عنوان یک مجری با ما غیرقابل وصف است، او در تمام دوران حیاتش چهره‌ای مطرح در تلویزیون بود. همه ما در غم از دست دادن او شریک هستیم.»

مایک والاس در دوران فعالیت خود که ابتدا از گویندگی در رادیو شروع شد و به اجرا در تلویزیون رسید با چهره‌های متعدد فرهنگی و سیاسی از جمله نانسی و رونالد ریگان، جان اف. کندی، لیندن جانس، جیمی کارتر، النور روزولت، لوچیانو پاواروتی، جنیس جاپلین، تینا ترنر، سالوادور دالی و باربارا استاریسند مصاحبه کرد.

او در اوت 2006 در برنامه «60 دقیقه» (که در تهران ضبط شد) با محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران مصاحبه کرد.

والاس برنامه «60 دقیقه» از شبکه سی‌بی‌اس را در سال 1968 به راه انداخت و در سال 2006 خودش را بازنشسته کرد اما گهگاه تا سال 2008 در این برنامه حضور داشت. او مدتی کوتاه پیش از آغاز این برنامه پیشنهاد ریچارد نیکسن را برای اینکه منشی خبری او شود، رد کرد.

سال 1999 در فیلم «نفوذی» ساخته مایکل مان، کریستوفر پلامر نقش مایک والاس را بازی می‌کرد و ماجرای فیلم درمورد لغو شدن بحث‌انگیز پخش یکی از برنامه‌های «60 دقیقه» در سال 1995 بود. در آن برنامه جفری ویگند درمورد صنعت تنباکو افشاگری می‌کرد. در این فیلم آل پاچینو و راسل کرو نیز حضور دارند. او سال 1957 در فیلم «چهره‌ای در جمیعیت» نقش خودش را بازی کرد و در فیلم «فراست/نیکسن» نیز استفن رو نقش او را ایفا کرد.

والاس برنده جوایز متعددی برای اجراهای تلویزیونی خود از جمله 20 جایزه اِمی (اسکار تلویزیونی) بود. شبکه سی‌بی‌اس روز 15 آوریل گلچینی از برنامه‌های «60 دقیقه» با حضور مایک والاس را پخش می‌کند.

۱۳۹۱/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...