نسخه چاپی

تبدیل یمن به جولانگاه جدید آمریكا

عکس خبري -تبديل يمن به جولانگاه جديد آمريكا

معاون حزب دموكرات یمن، با اشاره به حذف انقلابیون از صحنه سیاسی و تبدیل كشورش به جولانگاه آمریكا، واشنگتن را صحنه گردان طرح شورای همكاری خلیج فارس دانست و از تحركات آن برای اجرای كامل این طرح در یمن خبر داد.

به گزارش نما به نقل از العالم، "احمد الفقيه" روز دوشنبه اظهار داشت: طرح شوراي همكاري خليج فارس در واقع "نقشه اي آمريكايي" است كه زمينه سازي هاي لازم براي آن را آمريكا انجام داده است و به همين سبب بود كه واشنگتن از عبدربه منصور الهادي رييس جمهور انتقالي يمن تجليل و قدرداني كرد.

الفقيه خاطرنشان كرد: به دليل حمايت واشنگتن است كه الهادي نيز هر از گاهي در مسير مورد پسند آمريكا گام بر مي دارد چرا كه او پشتيبان اجراي طرح شوراي همكاري خليج فارس و عواملي است كه پشت صحنه اين طرح قرار دارند.

وي افزود: اكنون در عرصه سياسي يمن اتفاقات مهمي افتاده است كه همگي مورد پسند آمريكا است. يكي از اين اتفاقات آن است كه نيروهاي اساسي كه انقلاب يمن را به پا كردند و تا آخرين لحظه براي تغيير رژيم و تبديل يمن به كشوري آزاد و مستقل مبارزه كردند ، اكنون از عرصه سياسي رانده شده اند.

الفقيه گفت: هم اكنون در يمن نظامي بر سركار آمده كه تسليم خواست آمريكا است و اين كشور به جولانگاه جنگنده ها، هواپيماها و كشتي هاي آمريكايي تبديل شده است.

معاون حزب دموكرات يمن تاكيد كرد: خطرناك ترين مساله اي كه در حال حاضر در يمن وجود دارد آن است كه برخي از نيروهاي سياسي موجود در دولت در چنان حدي از حماقت هستند كه گروه موسوم به القاعده را تحريك مي كنند.

وي افزود: نيروهاي سياسي يمني، اين گروه را كه در واقع از القاعده فقط نام آن را يدك مي كشد، مجهز به انواع تجهيزات و نيرو مي كنند آن گاه توسط آنها برخي از مناطق را اشغال مي كنند و به نيروهاي مسلح يمن حمله ور مي شوند و از اين طريق در صدد هستند كه يمن را به كشوري خالي از نيروي دفاعي تبديل كنند.

الفقيه خاطرنشان كرد: اين گروه گمان مي كنند كه با اين شيوه مي توانند آمريكا و عربستان را از القاعده بترسانند.

وي گفت: آمريكا از نمايش مسخره القاعده بسيار خرسند است زيرا مي تواند با بهانه كردن القاعده، جنوب يمن را اشغال كند.

الفقيه به همين دليل به انجمن اصلاح يمني درباره عمليات القاعده كه تحت نام هاي مختلفي در سراسر يمن صورت مي گيرد، هشدار داد.

وي تاكيد كرد: اقداماتي كه انجمن اصلاح يمني صورت مي دهد ممكن است به اشغال اين كشور بينجامد زيرا قدرت طلبي چنان چشم آن ها را كور كرده است كه براي دستيابي به آن از هيچ كاري فروگذار نيستند.

الفقيه گفت: كاري كه آنها مي كنند اين است كه در واقع بخشي از كشور را به گروگان مي گيرند تا بتوانند به قدرت برسند.

۱۳۹۱/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...