نسخه چاپی

جزئیات فرآیند قیمت گذاری اینترنت

در پی اعلام وجود اختلاف فاحش در نرخ خرید و فروش پهنای باند اینترنت توسط دبیر شورایعالی فضای مجازی، شركت ارتباطات زیرساخت فرآیند قیمت گذاری اینترنت كشور و سهم این كشور در قیمت خدمات ADSL را تشریح كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، شورایعالی فضای مجازی طی هفته های اخیر با اعلام تفاوت قیمت فاحش میان خرید و فروش پهنای باند اینترنت، بر پایان انحصار دولت در توزبع پهنای باند اینترنت تاکید و خواستار اصلاح ساختار خرید و فروش اینترنت بین الملل شده است.

در این زمینه مهدی اخوان بهابادی دبیر شورایعالی فضای مجازی هفته گذشته اعلام کرد که در حال حاضر قیمت پهنای باندی که توسط بخش دولتی به شرکتهای توزیع کننده تحویل می‌شود تفاوت فاحشی با قیمت خرید آن دارد به نحوی که پهنای باند اینترنت یک مگابیت برثانیه در منطقه حدود 16 دلار خریداری می‌شود اما قیمتی که به شرکتهای ارائه دهنده از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت ارائه می‌شود حول و حوش 250 هزار تومان است؛ این رقم با هر دلاری اعم از مبادله ای، مرجع و آزاد تفاوت قیمت فاحشی را نشان می دهد.

براین اساس شرکت ارتباطات زیرساخت در دفاع از عملکرد خود در توزیع پهنای باند اینترنت در کشور با نرخ عادلانه، فرایند قیمت گذاری اینترنت کشور را تشریح کرد.

مهدی خدایی- مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت سهم این شرکت درقیمت خدمات ADSL را 11 درصد اعلام کرد و با اشاره به اینکه تعرفه تمامی خدمات شرکت ارتباطات زیرساخت براساس نرخ تعیین شده کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صورت می گیرد، اجاره ماهیانه هر STM1 سرویس اینترنت که معادل MBP 155 است را 37.5 میلیون تومان برشمرد.

وی افزود: با تخفیف بیست درصدی که برای شرکت های ارائه دهنده خدمات ADSL اعمال می شود هر STM1 به آنان 30 میلیون تومان واگذار می شود .

خدایی تصریح کرد: با توجه به این تعرفه، سهم اینترنت شرکت ارتباطات زیرساخت در قیمت هر خط ADSL با سرعت 256 کیلوبیت بر ثانیه و با درنظر گرفتن ضریب اشتراک یک به ده که بـراساس مصـوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای سرویس های نامحدود اجرا می شود، حدود 4 هزار و 840 تومان است.

وی گفت: مقایسه تعرفه یاد شده با قیمت شرکتهای واگذار کننده سرویس ADSL با همین سرعت، بیانگر اختلاف بیش از 9 برابر است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: با محاسبه سهم قیمت اینترنت شرکت ارتباطات زیرساخت از هزینه پرداختی کاربران نهایی به عدد 11درصد می رسیم؛ به عبارتی هرگونه تغییر در قیمت اینترنت شرکت ارتباطات زیرساخت، تنها حدود 11درصد در هزینه پرداختی کاربران نهایی موثر است.

۱۳۹۲/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...