نسخه چاپی

معاون وزير راه وشهرسازي:

ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه امام (ره) به ۲۰ میلیون نفر خواهد رسید

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت:انتقال پروازهای حجاج فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) ظرفیت پذیرش مسافر در این فرودگاه را به 20 میلیون مسافر در سال خواهد رساند.

به گزارش نمابه نقل از ایرنا، محمود رسولی نژاد افزود، کمتر از دو ماه دیگر پروازهای حج مهرآباد به فرودگاه امام‌خمینی(ره) منتقل و پیش‌بینی‌ می‌شود، میزان جابجایی مسافر فرودگاه مهرآباد از این پس به هشت میلیون نفر مسافر در سال کاهش یابد.
وی اضافه کرد:این روند منجر به تعطیلی فرودگاه مهرآباد نمی‌‌شود و این فرودگاه قدیمی به حیات خود ادامه خواهد داد.
رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه انجام پروازهای حج از فرودگاه امام‌خمینی(ره) مستلزم تامین زیرساخت‌های مورد نیاز است ،گفت: اکنون ترمینال ویژه حجاج با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان اعتبار در حال ساخت است و ظرف سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
به گفته رسولی‌نژاد ، انتقال پروازهای حج از مهرآباد به فرودگاه امام(ره)، موجب می شود تا پیش‌بینی‌های لازم برای حضور زائران، مشایعین و مستقبلین اندیشیده شده و فرودگاه امام(ره) پذیرای زائران بیت‌اله‌الحرام خواهد بود.
وی اظهار داشت:همکاری دست‌اندرکاران سازمان‌های مرتبط، موجب می شود تا زمان بهره‌برداری از این ترمینال حجاج، از ظرفیت خالی فرودگاه امام(ره) در طول روز استفاده شود.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور یادآور شد:35 شرکت خارجی در فرودگاه‌ امام(ره) برای انجام پروازهای بین‌المللی حضور دارند و با تثبیت قیمت ارز تعداد شرکت‌های هواپیمایی خارجی و شمار پروازهای آنها در این فرودگاه افزایش خواهد یافت .
به گفته رسولی‌نژاد، فرودگاه امام(ره) روزانه 150 تا 200 پرواز به مقاصد مختلف دارد که این رقم در ایام تعطیل ، رشد 40 درصدی دارد.

۱۳۹۲/۵/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...