نسخه چاپی

آخر هفته در دریا شنا نكنید

مدیركل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح كرد: این شرایط با غلظت كمتر در برخی نقاط استان های واقع در غرب، جنوب غرب و مركز نیز به تناوب رخ می دهد.

به گزارش نما به نقل از مهر، عبدالرضا امیدوار شهری با بیان اینکه طی روز های پنج شنبه و جمعه خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر به سبب افزایش سرعت باد، مواج خواهند بود افزود: بیشترین ارتفاع موج دریای خزر روز جمعه به ۱۰ پا می رسد و در دیگر نقاط آبهای استان های گیلان، مازندران و گلستان به ۶ پا می رسد همچنین در این روز بیشترین ارتفاع موج در خلیج فارس به ۸ پا می رسد و در برخی نقاط آبهای استان بوشهر ۶ پا خواهد بود. در دریای عمان تا سواحل چابهار نیز روز جمعه ارتفاع موج به ۷ پا می رسد که البته از روز شنبه ارتفاع موج در این مناطق کاهش می یابد.

وی اظهار داشت: از این رو توصیه می شود که از شنا کردن در آبهای سواحل شمالی و جنوبی کشور طی دو روز آینده جداً خودداری شود همچنین شناور های سبک از تردد غیر ضروری در مناطق یاد شده پرهیز کنند.

به گفته امیدوار، نقشه های پیش یابی نشان می دهد طی روز های چهارشنبه و پنج شنبه باد و گرد و خاک سبب کاهش دید افقی در جنوب شرق و شرق می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: این شرایط با غلظت کمتر در برخی نقاط استان های واقع در غرب، جنوب غرب و مرکز نیز به تناوب رخ می دهد.

وی افزود: در روزهای پنج شنبه و جمعه برای برخی نقاط سواحل دریای خزر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود و دمای هوا به طور نسبی کاهش می یابد.

امیدوار یاد اور شد: فردا آسمان تهران صاف در پاره ای نقاط همراه با غبار صبحگاهی است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت با یک درجه کاهش نسبت به امروز به ترتیب برابر ۴۰ و ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

۱۳۹۲/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...