نسخه چاپی

مواظب باشید در ماه رمضان دیابت نگیرید

یك كارشناس تغذیه گفت:افرادی كه در ماه مبارك رمضان بیش از حد از غذاهای شیرین و زولبیا و بامیه مصرف می كنند به افزایش وزن و در نهایت به دیابت دچار می شوند.

به گزارش نما ، خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در ماه مبارک رمضان تغذیه غلط عوارضی از جمله چاقی بعد از ماه رمضان را به دنبال دارد که بایستی با استفاده از رژیم غذایی درست از به وجود آمدن اضافه وزن جلوگیری کرد.

وی افزود: علت اضافه وزن برخی از افراد این است که در زمان افطار تا سحر پرخوری بیش از اندازه می کنند چرا که مصرف غذا در شب با کاهش متابولیسم بدن همراه است که در نهایت منجر به چاقی و اضافه وزن می شود.

وی در ادامه گفت: بدخوری و پرخوری از عوامل اولیه سوء هاضمه بوده و زمانی که افراد به طور مناسب و متعادل غذا مصرف کنند از سوء هاضمه پیشگیری می شود.

وی عنوان کرد: افرادی که از قندها و شیرینی ها بیش از اندازه استفاده می کنند باعث افزایش انسولین در خون خود می شوند که در نهایت بدن فرد به انسولین مقاوم شده که این دسته از افراد در آینده نه چندان دور به بیماری دیابت دچار می شوند.

این کارشناس تغذیه در خاتمه گفت: برخی از افراد بدلیل مصرف زیاد چای پررنگ در این روزها دچار یبوست می شوند که بایستی با مصرف متعادل از میوه و سبزی از آن پیشگیری کرد.

۱۳۹۲/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...