نسخه چاپی

اظهارات كم‌ سابقه رهبر كره شمالی

رهبر كره شمالی در اظهاراتی كم سابقه ضمن حمایت از تلاش‌های این كشور برای آغاز مذاكرات ۶ جانبه، خواستار برقراری صلح و ثبات در شبه جزیره كره شد.

به گزارش نما ، فارس به نقل از شینهوا نوشت: «لی یوآن چائو» معاون نخست وزیر چین که به منظور دیدار با مقامات کره شمالی به پیونگ یانگ سفر کرده است با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفت‌وگو کرد.

لی همچنین به منظور شرکت در مراسم یادبود جنگ کره 1950-1953 به این کشور رفته است.

دو طرف درباره روابط دوجانبه بین دو کشور با یکدیگر مذاکره کردند.

لی در این دیدار گفت: جنگ کره یادآور دختران و پسران کره ای و چینی است که برای دفاع از سرزمین مادری خود قربانی شدند.

لی افزود: روابط چین و کره شمالی وارد دوره جدیدی شده است که براساس گذشته و آمادگی برای آینده بنا شده است و پکن آماده همکاری با پیونگ یانگ برای تقویت اعتماد دوجانبه، ارتباطات، توسعه مبادلات و همکاری در زمینه های مختلف است.

چین از جمله متحدان کره شمالی و مهمترین شریک اقتصادی این کشور است.

رهبر کره شمالی که از زمان روی کار آمدن با هیچ مقام بلند پایه کشور دیگری دیدار و گفت‌وگو نداشته است به معاون نخست وزیر چین گفت: مردم کره شمالی و چین اسطوره‌هایی که در جنگ کره قربانی شدند را فراموش نمی کنند.

وی گفت: کره شمالی قصد دارد اقتصاد و زندگی مردم خود را بهبود بخشد که این مهم نیازمند محیطی آرام است.

رهبر کره شمالی همچنین گفت: کره شمالی از تلاشهای چین برای آغاز مذاکرات 6 جانبه حمایت کرد و خواستار این شد که همه کشورهای طرف مذاکرات از صلح و ثبات در منطقه حمایت کنند.

این برای اولین بار است که کیم جونگ اون از زمان روی کار آمدن در دسامبر 2011 درباره صلح و ثبات در شبه جزیره کره صحبت می‌کند.

وی پیش از این اصلاحاتی را در زمینه اقتصادی و اجتماعی در دستور کار قرار داده بود اما به دنبال آزمایش موشکی و هسته‌ای این کشور در فوریه 2013 تنش‌ها در منطقه افزایش یافت و مواضع کره شمالی حالت نظامی به خود گرفت.

۱۳۹۲/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...