نسخه چاپی

دعوت عسگراولادی از اوباما برای چرخش به سوی حیات طیبه

عکس خبري -دعوت عسگراولادي از اوباما براي چرخش به سوي حيات طيبه

اینجانب خیرخواهانه و صمیمانه می گویم كه كوبیدن برطبل دشمنی با ملت ایران كه طی 35 سال گذشته هر روز صدای آن بیشتر به گوش می رسد به نفع دولت شما و منافع دو ملت و صلح جهانی نیست. این را نه به این خاطر می گویم كه اكنون پرقدرت ترین كشور منطقه و بانفوذترین ملت در بین ملتهای جهان هستیم...

حبيب الله عسگراولادي ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در نامه ای با عنوان "سخني خيرخواهانه با باراك حسين اوباما" خطاب به رییس جمهور آمریکا؛ خواستار تغییر مسیر این کشور به سوی "حیات طیبه" شد.

متن این نامه بدین شرح است:

مقدمه:
مذاكره با آمريكا اين روزها از سوي محافل خارجي و داخلي روي صفحات سايتها و زبانهاست اين خبر اولين نيست و آخرين نيز نخواهد بود. بارها آمريكائيها اشتياق خود را به اين امر اعلام كرده اند. اما طي سه دهه گذشته به دليل اصرار بر مواضع استكباري سران آمريكا و پيش شرطهاي تحميلي هيچگاه جامه عمل نيافته است.
مي خواهم به اين بهانه چند كلمه از روي نصح و خيرخواهي با آقاي باراك حسين اوباما سخن بگويم.
1- جناب آقاي باراك حسين اوباما شما چهل و چهارمين رئيس جمهور آمريكا هستيد. طي دو قرني كه از پديداري آمريكا به عنوان يك كشور در جغرافياي طبيعي و سياسي جهان مي گذرد ظاهراً اولين رئيس جمهور سياه پوست هستيد كه در اين كشور انتخاب شديد. علي رغم ستم تاريخي دولت هاي آمريكا به ملت ايران طي نيم قرن گذشته فكر مي كنم مردم ايران احساسي كه نسبت به شما دارد با رؤساي پيشين ايالات متحده آمريكا متفاوت باشد.
شما با وعده گفت و گوي بدون پيش شرط با ايران وارد كاخ سفيد شديد و در نخستين پيام نوروزي پس از پيروزي در انتخابات گفتيد؛ "خواستار در پيش گرفتن يك ديپلماسي براي حل تمام مشكلات فيمابين و برقراري روابط سازنده با ايران هستم" و در كنفرانس خبري كاخ سفيد رسماً گفتيد؛ "انتظار دارم كه پيشرفت تدريجي در روابط بين آمريكا و ايران حاصل شود"
با اين مواضع مثبت انتظار اين بود كه از برنامه خصمانه و لجوجانه آمريكا عليه ملت ايران كاسته شود. امّا متاسفانه طي پنج سالي كه شما بر اريكه قدرت نشسته ايد نه تنها فشارها و تهديدها و تحريمها كاسته نشده است بلكه هر روز به حجم و اندازه آن از طريق فشار به مجامع جهاني و بويژه شوراي امنيت سازمان ملل بر آن افزوده مي شود.
شما در پايان چهارساله رياست جمهوري با لحني خشن و تهديد آميز خطاب به ملت ايران گفتيد: "شديدترين تحريمهاي تاريخ را در مورد ايران اجراء مي كنيم"
سخن اين است اينهمه خشونت و بي مهري عليه يك ملت كه مي خواهد روي پاي خود بايستد، براساس چه منطقي است؟ چه منطق بشر دوستانه پشت اين تهديدها و خشونت ها وجود دارد. مگر شما مدعي پرچمداري حقوق بشر در جهان نيستيد به چه دليل با ملت ايران و حقوق انكارپذير آن به عنوان يك كشوري كه 10 برابر كشور شما ريشه تاريخي در جغرافياي طبيعي و سياسي جهان دارد بناي خصومت ورزي گذاشته ايد.
2- زيبنده است به عقب برگرديم. دولت ايالات متحده آمريكا در دهه 1330هجري شمسي در ايران يك كودتاي نظامي را مديريت كرد و يك دولت ملي را ساقط كرد.
دولت آمريكا طي سالهاي حكومت محمدرضا پهلوي خشن ترين استبداد را در ايران مورد حمايت قرار داد بطوريكه در سال‌هاي 1356 و 1357هزاران نفر در خيابانها توسط رژيم شاه با تاييد گوناگون دولت آمريكا در زير ديد جهانيان و در روز روشن به گلوله بسته و كشته شدند.
ملت ايران با انقلاب اسلامي خود، يك حكومت دموكراتيك تشكيل داد و رهبران آمريكا با كمك ايادي خود از همان روز اول بنا را بر كودتا، دخالت در امور داخلي ايران، راه‌اندازي جنگ داخلي و تقويت تجزيه طلبي و بالاخره تحميل جنگ عراق عليه ايران را گذاشتند. با آنكه قرار بود طبق معاهده الجزاير دو ملت به سمت عادي سازي روابط پيش بروند امّا اين مهم صورت عملي به خود نگرفت.
آقاي اوباما آيا از خود پرسيده ايد كه چرا روابط دو ملت و دو دولت به صورت عادي درنمي آيد؟!
اجازه مي خواهم در دو بخش اين علت را بازگو كنم
الف-منابع اطلاعاتي شما از ايران از عناصر ضدانقلاب و به ويژه منافقين همان ها كه با ترورهاي فراوان دستشان به خون هزاران نفر از مردم بيگناه ايران آغشته است، تغذيه مي كنند. اين جماعت هيچگاه واقعيت هاي ديروز، امروز و فرداي ايران را به شما نمي گويند.
ب-رژيم صهيونيستي به عنوان يك رژيم نامشروع خواهان عادي سازي روابط آمريكا با ايران نيست و در اين باره اخلال مي كند. بد نيست به اعتراف آقاي گري سيك گوش فرادهيد كه اخيراً گفته بود نتانياهو 20 سال است به آمريكا در مورد ايران دروغ مي گويد و رهبران كاخ سفيد را فريب مي دهد.
3- آقاي باراك حسين اوباما اگر خواهان جدّي روابط و گفتگو با ايران هستيد بايد در صحت منابع اطلاعاتي خود تجديد نظر كنيد. ايران امروز كه از زير غبار هشت سال جنگ و 35 سال توطئه ضدانقلاب و نيز اخيراً پيروزمندانه از جنگ نرم بيرون آمده است يك ايران مقتدر، مستقر، مصمم، يكپارچه، متحد و نيرومند در همه قلمروهاست. تهديدها و تحريمها نه تنها اثري در اراده ملت نگذاشته بلكه آنها را در راهي كه مي روند مصمم تر كرده است.
4- ظاهراً بهانه تازه آمريكا در خصومت ورزي عليه ملت ايران موضوع استفاده از فناوري صلح آميز هسته اي است كه از آن به عنوان توليد بمب هسته اي ياد مي كنند و قبل از اين بهانه، رهبران آمريكا هرآنچه از دستشان بر مي آمده عليه ملت ايران انجام داده اند. در روزهاي آغازين انقلاب اسلامي كه ما اصلاً بحث فناوري هسته اي نداشتيم آن همه دخالت در امور ايران از طريق راه اندازي جنگ نرم و حمايت از گروههاي مسلح و راه اندازي جنگ تحميلي به چه بهانه اي راه افتاد؟! دولت آمريكا و همه غرب تمام قد پشت صدام ايستادند تا پشت ملت ايران را به خاك بمالند. امّا تقدير الهي چنان شد كه دشمنان ملت ايران به خاك سياه نشستند و اكنون آثاري از آنها در منطقه نيست.
اين هم يك عبرت الهي بود كه صدام نه با جنگ نرم و سخت ما بلكه با دست همان كساني كه اين گرگ را به جان ملت ايران انداخته بودند ساقط شد. اگر همه استراتژيست هاي عالم و بويژه آمريكا جمع شوند نمي توانند تغييري بر اين تقدير الهي و روسپيدي ملت ايران ارايه دهند.
5- شما نيك مي دانيد ايران پرچم‌دار خلع سلاح هسته اي در جهان بوده و هست و ان‌شاءالله خواهد بود. شما اطلاع داريد ايران نه به خاطر ترس از آمريكا يا اسرائيل بلكه به خاطر يك اعتقاد ديني و الهي، ساخت بمب هسته اي و اتمي را جايز نمي داند كه فتواي صريح رهبر انقلاب اسلامي جاي ترديد در اين موضوع نمي گذارد. شما نيك مي دانيد بيش از دوسوم مردم جهان در قالب دولتهاي خود در غير متعهدها و كنفرانس اسلامي بارها از ايران و ملت بزرگ ما دفاع كردند و گفته اند ايران بدنبال ساخت بمب هسته اي نيست. پس چرا يك دروغ و تهمت ناروا را تكرار مي كنيد و اساس ديپلماسي خود را بر يك دروغ و نيرنگ استقرار كرده ايد.
آيا فكر مي كنيد گفتگو در فضاي دروغ، فريب و نيرنگ شكل مي گيرد؟
ما معتقديم نتيجه و محصول آن چيزي جز بي اعتمادي ما و عدم صداقت شما نيست. هيچ منطق انساني پشتوانه اين گفتگو نيست.
6- شروط گفتگو، براساس يك منطق انساني و الهي هم در زمان امام خميني (ره) و هم در زمان آيت‌الله العظمي خامنه‌اي رهبري معظم انقلاب بارها اعلام شده است:
الف- دست كشيدن از ادامه خصومت و دشمني با مردم ايران
ب- آزاد كردن منابع مالي بلوكه شده در آمريكا از زمان شاه كه امروز يك رقم نجومي را تشكيل مي دهد
ج- به رسميت شناختن انقلاب اسلامي ايران و دولت برخاسته از راي ملت و عدم مداخله در امور داخلي ايران
د- پايان دادن به تهديدهاي روزافزون و تحريمهاي ظالمانه كه حتي شامل اقلام دارويي هم شده است!
هـ- پايان دادن به دشمني با اسلام و مسلمانان و برداشتن پروژه جنگ هاي صليبي از روي ميز وزارت دفاع ، سازمان سيا و وزارت امورخارجه ايالت متحده آمريكا.
من فكر مي كنم اگر شما دور از فشارهاي اسرائيل و تحميل جناح تندرو بي منطق، منافع حال و آينده دو ملت آمريكا و ايران را در نظر داشته باشيد و همه اين امور يا حتي يكي از آنها را عملياتي كنيد مقدمات گفتگوي صادقانه آنهم از موضع احترام دو جانبه پديد مي آيد.
اينجانب خيرخواهانه و صميمانه مي گويم كه كوبيدن برطبل دشمني با ملت ايران كه طي 35 سال گذشته هر روز صداي آن بيشتر به گوش مي رسد به نفع دولت شما و منافع دو ملت و صلح جهاني نيست. اين را نه به اين خاطر مي گويم كه اكنون پرقدرت ترين كشور منطقه و بانفوذترين ملت در بين ملتهاي جهان هستيم. بلکه به اين دليل مي گويم که در اين مناقشه خداوند بزرگ از ملت ما حمايت مي کند و شما از حمايت خدا بي نصيب هستيد به همين خاطر ملت ما هميشه در اين هماوردي پيروز است.
نكته آخر اينكه شايسته است جغرافياي كهن سياسي و تمدني ايران را با اسلام، انقلاب، رهبر و مردمش بشناسيد پيام اين كشور در طول تاريخ حياتش، صلح و دوستي بوده و همواره از هويت ديني و ملي خود دفاع كرده است. تاريخ اين ملت قابل احترام است. شما از اين فرصت استفاده مطلوب نمائيد.
جمهوري اسلامي ايران يازدهمين دوره ي رياست جمهوري خود را با موفقيت و حضور گسترده و وسيع مردم در انتخابات و در كمال آزادي، آرامش و امنيت برگزار كرده است، حقاً از اين "فرصت" بين‌المللي پديد آمده استفاده كنيد و نگذاريد به "تهديد" تبديل شود.
به گمانم شما مي دانيد بين دو ملت ايران و آمريكا خصوصاً نخبگان دو كشور، ضمن احترام متقابل، مسئله چالش برانگيزي كه مانع شناخت و درك بيشتر شما باشد وجود ندارد شايسته است از اين فرصت مناسب باقيمانده دوره مسئوليت خود بنحو مطلوب استفاده كنيد.
جناب آقاي اوباما شأن شما اين است كه با عبرت‌گيري از تاريخ، به ملت‌ها و خواست آنان احترام بگذاريد. اوضاع جهان اقتضاء ويژه دارد زيرا با يك تلنگر شوروي سابق تجزيه شد و امام خميني (ره) اين اخطار را غير مستقيم به غرب داده بودند كه مواظب باشيد اتفاقي كه در تجزيه شوروي پيش آمد براي شما پيش نيايد.
جناب آقاي اوباما! شما در تبليغات انتخابات دور اول رياست جمهوري خود قول داديد"تغيير" ايجاد كنيد اما در اين چند سال عملكرد مسئوليت شما "تغييري" را شاهد نبوديم شما مي توانيد در تاريخ سياسي ايالات متحده آمريكا نقطه عطفي ايجاد كنيد كه منجر به "حيات طيبه"شود اين مفهوم را از قرآن كريم كه پيام الهي است به شما هديه مي كنم تا با مشاركت همه ي انسان‌هاي نيك انديش به فكر صلح و آرامش انسان‌ها باشيد و اين پيام يكي از مصاديق بندگي خداي قادر متعال است.
به اميد سعادت و نيك بختي همه ي انسانهاي عالم
والسلام










۱۳۹۲/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...