نسخه چاپی

مامور خرید هسته‌ای اسراییل تهیه‌كننده هالیوود

عکس خبري -مامور خريد هسته‌اي اسراييل تهيه‌کننده هاليوود

«آرنون میلچان»، تهیه‌كننده باسابقه سینمای هالیوود كه فیلم‌هایی چون «قاتلین بالفطره» و «آقا و خانم اسمیت» را در پرونده كاری خود دارد، بنا به اعتراف مقامات سیاسی اسرائیل، جاسوس این رژیم است.

به گزارش نما به نقل از فارس، اگرچه حضور نیروهای نفوذی و دست نشانده رژیم صهیونیستی در صنعت سینمای هالیوود و عملکرد این سینما براساس سیاست‌های این رژیم، مطلب تازه‌ای نیست ولی اخیرا افشاء ماهیت حقیقی یکی از تهیه‌کنندگان مشهور هالیوود به عنوان جاسوس صهیونیست‌ها و فعالیت‌های پیچیده او در زمینه پیشبرد اهداف جنگ طلبانه اسرائیل در عرصه‌های مختلف از جمله سلاح‌های اتمی، به موضوع جنجالی رسانه‌های غربی تبدیل شده است.

البته پیش از این نیز این موضوع به صورت سر‌بسته و غیر رسمی در برخی از محافل مطرح شده بود ولی با انتشار کتاب «محرمانه: زندگی آرنون میلچان مامور مخفی‌ای که به یکی از افراد پولدار و بانفوذ هالیوود تبدیل شد» نوشته «جوزف گلمن» این مطلب علنی و جنجال‌برانگیز شده است.

درباره «آرنون میلچان» مطالب جسته و گریخته بسیاری منتشر شده ولی با این وجود هنوز نقاط مبهمی بسیاری در این ارتباط وجود دارد.



*«آرنون میلچان» کیست؟



«آرنون میلچان»، ۶ دسامبر سال ۱۹۴۴ در تلاویو، فلسطین تحت قیمومیت انگلیس دیده به جهان گشود، پدر او صاحب یک کارخانه تولید کود شیمیایی بود و این مطلب نیز باعث شد تا «میلچان» نیز در تجارت شیمیایی فرد موفقی شود. او در کنار تجارت که سود کلانی را عایدش می‌کرد توانست از دانشکده اقتصاد لندن مدرک بگیرد.

میلچان اگرچه در تجارت و سیاست فرد موفقی بوده ولی در زندگی شخصی‌اش چندان موفق نبوده است.«آرنون» که متارکه کرده است، هم‌اکنون صاحب ۴ فرزند است.



*دوستی با «شیمون پرز» و مامور مخفی خرید تجهیزات هسته ای

۱۳۹۱/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...