نسخه چاپی

از گوشه و كنار سياست؛

اثاثیه احمدی‌ نژاد با یك وانت به نارمك رفت

به گزارش نما به نقل از مشرق نیوز، خبرنگاران در جریان پیگیری‌های خبری به "زمزمه"هایی برمی‌خورند که ميهمان‌‌کردن مخاطبان به این شنیده‌ها خالی از لطف نیست.
*در جلسه اصلاح‌طلبان که با حضور سید محمد خاتمی برگزار شده، این مباحث مطرح شده است:

1- روحانی، رئیس‌جمهور چهارساله است و ما باید از حالا خود را برای دوره دوازدهم ریاست جمهوری آماده کنیم.

2- ما در این دوره چهار ساله هر چه کمتر از روحانی سهم بگیریم به نفع اصلاحات است چون ما کارهای مهمتری در پیش رو داریم.

3-- شاهکار ما در انتخابات 92 ائتلاف اصلاح‌طلبان روی نامزد واحد بود.

4- رابطه خاتمی و هاشمی رفسنجانی بهتر از گذشته شده و باید خود را برای انتخابات مجلس و مجلس خبرگان آماده کنیم.

5- فرصت به قدرت رسیدن روحانی بهترین زمان برای احیای شبکه مردمی و نخبگانی اصلاحات است. ارزش این فرصت کمتر از پیروزی در انتخابات یازدهم نیست.

6- اگر روحانی در پرونده هسته‌ای، روابط بین‌الملل و اقتصاد موفق شود، این پیروزی به نفع گفتمان اصلاحات نوشته خواهد شد.

*در دیدار علی لاریجانی و غلامعلی حدادعادل به عنوان رؤسای فراکسیون‌های رهروان ولایت و اصولگرایان مقرر شد که نمایندگان عضو این دو فراکسیون به وزرایی رأی خواهند داد که در فتنه 88 ایفای نقش نکرده باشند. در روزهای اخیر برخی گمانه‌ها از احتمال معرفی افرادی حکایت دارد که در فتنه 88 کارنامه سیاهی از خود بر جا گذاشته‌اند.

در عین حال یکی از نزدیکان روحانی در گفت‌وگو با مشرق تأکید کرد روحانی چهره‌ای مستقل و جدی است و خود را اسیر افراطیون مشارکتی و سازمانی نخواهد کرد. روحانی به دنبال کارآمدی و شایسته‌سالاری است. او دنبال وزیران کاربلد است. او به حرف همه گوش می‌کند اما کار خود را می‌کند.

*در حالی که مدعیان تقلب در سال 88 برای اثبات مدعای خود به صندوق‌هایی استناد می‌کردند که 100 درصد آرای آنها به نفع یک کاندیدا بوده است، در این دوره نیز در هشت استان کشور که شامل 17 شهرستان بوده، 97 شعبه رأی وجود داشتند که در آنها آرای صددرصدی وجود داشته است. محسن رضایی در خوزستان، چهارمحال و کهکیلویه بیشترین رأی صددرصدی را داشته و سپس حسن روحانی در جایگاه دوم صندوق‌های صددرصدی قرار دارد.

*یکی دیگر از مستندات مدعیان تقلب در سال 88، آرای بالاتر از واجدان شرایط در برخی شهرستان‌ها بود که در این دوره هم در نزدیک به 40 حوزه تکرار شد و اتفاقاً در این حوزه‌ها هم رای حسن روحانی از میانگین 51 درصد بالاتر بود. در دوره گذشته هم اعلام شده بود که شهرهای مسافرتی، ییلاقی، دانشجویی، دارای پادگان های نظامی و زیارتی علت این افزایش آرا بوده است.

*دکتر احمدی‌نژاد روز چهارشنبه گذشته بخشی از اثاثیه منزلش را توسط یک وانت از نهاد ریاست جمهوری به منزل خود در نارمک منتقل کرده است. قرار است بقیه اثاث های منزل احمدی نژاد هم تا مراسم تنفیذ به ساختمان چهار طبقه نارمک منتقل شود.احتمالا پسران و دختران احمدی‌نژاد هم در ساختمان نارمک ساکن خواهند شد.

*برخی نمایندگان حامی حسن روحانی در صدد راه اندازی فراکسیون اعتدال در مجلس هستند. این نمایندگان معتقدند فراکسیون اعتدال حداقل 100 عضو خواهد داشت و برخی از اعضای فراکسیون رهروان ولایت به عضویت آن درخواهند آمد.

*انتصاب محمدرضا عارف به عنوان معاون اول یا معاون اجرایی در کابینه حسن روحانی قطعاً منتفی شده است؛ از سوی دیگر به عارف پیشنهاد وزارت ارتباطات را داده‌اند که با مخالفت وی همراه بوده است.

*تیمی از نزدیکان و حامیان حسن روحانی مأموریت یافته‌اند درباره گزینه پیشنهادی وزارت ارشاد دولت یازدهم و نحوه اطلاع‌رسانی و کار رسانه‌ای به بحث و بررسی بپردازند. "هادی خانیکی" محمود سریع‌القلم، "رضا صالحی"، "محمدرضا صادق"، "علی ربیعی" و "محمد قوچانی" از اعضای این کمیته هستند.

*یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگویی تأکید کرده که تا روز پنجشنبه من رأی اول و مخفی میان مردم را داشتم اما در روز آخر مردم تحت تأثیر یک موج کاندیدای خود را عوض کردند و به رقیب اصلی من رأی دادند.

*یکی از نزدیکان روحانی که چند شب پیش در یک مراسم افطار در حال طرح مطالبی علیه کیهان و اصولگرایان بود با اشاره نزدیکان روحانی، برق مراسم قطع شد تا وی نتواند از تریبونی که در اختیار دارد سوءاستفاده کند. گفته می‌شود این فرد، دارای پرونده‌های اقتصادی است.

*به دلیل مخالفت هبئت رئیسه مجلس با حضور "جک استراو" در مراسم تحلیف، حضور وی در این مراسم منتفی شده است. تهدید روح‌الله حسینیان در حمله به "جک استراو" با گوجه‌فرنگی از مهم‌ترین دلایل لغو این سفر بوده است. شنیده‌ایم "یوشکا فیشر" وزیر خارجه سابق آلمان هم در تلاش برای آمدن به تهران و شرکت در مراسم تحلیف بوده است. پیش‌بینی می‌شود مقاماتی از 50 کشور دنیا در مراسم تحلیف حسن روحانی حضور داشته باشند.

*میانگین تعداد زندانیان کشور در هر صد هزار نفر به 280 نفر رسیده است. استان‌های آذربایجان شرقی و چهارمحال بختیاری با میانگین 161 نفر دارای کمترین تعداد زندانی در کشور هستند. 50 درصد زندانیان به جرم موادمخدر و 25 درصد هم به دلیل سرقت دوران محکومیت خود را می‌گذرانند.

*در جریان تصرف و پاکسازی شهر استراتژیک القصیر، 40 تن از نیروهای زخمی معارضه به اسارت نیروهای حزب‌الله لبنان درآمدند. این افراد بلافاصله برای درمان به بیروت منتقل و تحویل نیروهای صلیب سرخ مستقر در لبنان شدند. این حرکت انسانی حزب‌الله تأثیر مثبت بسیاری بر نیروهای معارضه و افکار عمومی لبنان داشته است.

*به دنبال پیشروی‌های اخیر ارتش سوریه در شرق حلب که به شکسته‌شدن حلقه محاصره چند روستا و پاکسازی مناطق اطراف فرودگاه و چند مرکز نظامی شد، روستاییان علوی‌نشینِ از محاصره‌درآمده اعلام کرده‌اند در ماه‌های اخیر به دلیل اتمام ذخیره غذایی، از علف و برگ درختان تغذیه می‌کردند. به دلیل شیعه‌بودن ساکنان روستاهای آزادشده، چنانچه آنان خود را تسلیم نیروهای معارضه می‌کردند همه آنها اعدام و یا سربریده می‌شدند.

۱۳۹۲/۵/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...