نسخه چاپی

سریعترین آسانسور جهان چگونه كار می‌كند؟

عکس خبري -سريعترين آسانسور جهان چگونه كار مي‌كند؟


اولين آسانسور تجاري كه در سال 1857 توسط شركت اوتيس نصب شد، با سرعت 12 متر در دقيقه بالا مي‌رفت اما اكنون آسانسورهاي شركت ميتسوبيشي الكتريك با استفاده از فناوري جديد اين شركت مي‌تواند ارتفاع 609 متري برج شانگهاي چين را با سرعت 18 متر در ثانيه بپيمايد.

به گزارش ايسنا، با پايان يافتن ساخت اين برج در سال 2014، مسافران مي‌توانند با اين آسانسورها از لحظه ورود تا عرشه رصد در نزديكي نوك برج را در كمتر از يك دقيقه طي كنند.

آسانسور جديد ميتسوبيشي مانند محصول اوليه اوتيس با قرقره حركت مي‌كند. اين آسانسور از مجموعه‌اي از كابلهاي فولادي در يك سو و يك وزنه تعادل 13 تني در سوي ديگر برخوردار است. يك موتور 310 كيلوواتي در بالاي محور آسانسور به بالا و پائين بردن آن از طريق چرخاندن قرقره مي‌پردازد.

يك رايانه مركزي به تعيين زمان و نظم خاص حركت آسانسورها براي خدمات رساني به مسافران مي‌پردازد. هدف اين است كه مدت زمان انتظار مسافران كاهش يافته و از سوي ديگر از حركت دو آسانسور در كنار هم جلوگيري شود.

پوشش‌هاي آلومينيومي در بالا و پايين مجموعه باعث كاهش مقاومت هوا و صداي باد در سرعت بالا خواهد شد.

براي ايمني مسافران، از سراميك در چرخ دنده‌های ايمني به دليل مقاومت بالاي آن در برابر حرارت، شوك و سايش به همراه يك ميانگير روغن هيدروليك به عنوان جذب شوك در پايه استفاده شده است.

۱۳۹۱/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...