نسخه چاپی

واكنش نماینده كردستان به اظهارت رحیمی: در صحن علنی اعتراض می كنیم

معاون اول ریاست‌جمهوری در سفر به كردستان، نمایندگان استان را مورد انتقاد قرار داد و مشكلات هشت ساله كردستان را ناشی از عملكرد نمایندگان دانست. اظهارات رحیمی نارضایتی و انتقاد نمایندگان كردستان را برانگیخته است تا جایی كه اعلام كرده‌اند، امروز در صحن علنی مجلس با صدور بیانیه‌ای به اظهارات رحیمی اعتراض خواهند كرد. محمد بیاتیان نماینده مردم كردستان در مجلس از جمله این نمایندگان است كه اعلام كرد مجمع نمایندگان كردستان نسبت به اظهارات رحیمی واكنش نشان می‌دهد.

به گزارش نما بهار نوشت:



نظر نمایندگان کردستان نسبت به سخنان اخیر آقای رحیمی چیست؟

متاسفانه آقای رحیمی در سفر به کردستان سخنانی را علیه نمایندگان فعلی و سابق کردستان عنوان کرده‌اند، به همین خاطر مجمع نمایندگان کردستان در صحن علنی مجلس اعلام نظر خواهد کرد و نسبت به این سخنان موضع خواهد گرفت؛ اگر کردستان عقب مانده به خاطر اقدامات شما بوده است. اگر کردستان عقب مانده چون مدیریت استان کردستان به مدت زیادی در دست آقای رحیمی و همفکران و دوستان ایشان بوده است.

تعامل آقای رحیمی با نمایندگان کردستان برای حل مشکلات استان چگونه بود؟

متاسفانه در هشت سال گذشته تمام انتصاب‌های مدیریتی استان تحت نظر شخص آقای رحیمی انجام می گرفته و متاسفانه در این انتصاب‌ها از پست‌های ارشد تا پایین‌دست، از مدیران توانمند بهره‌ای گرفته نشده است. همین توانمند نبودن مدیران باعث شد که اگر زمانی هم بودجه‌های جهشی به استان می‌آمد نتوانیم استفاده کنیم و تاثیری در فضای کردستان نداشته باشد، این نشان‌دهنده آن است که مدیریت اجرایی چه در خود استان و چه در مرکز که ناظر بر کار است ضعیف است و این درحالی بود که دولت نسبت به اعتراض‌های ما درباره وضعیت استان هیچ توجهی نداشت و تاکید بربحث تفکیک قوا داشتند و این‌که نمایندگان نباید دخالتی در امور انتصابی داشته باشند.

علت جنجال حمایت رحیمی از متهم فساد مالی و پولشویی کردستان و موضع رحیمی نسبت به نمایندگان کردستان چیست؟

از آنجایی که این متهم به پولشویی، یک وام کلان و با بهره کم برای سرمایه‌گذاری از طریق رانت‌هایی که داشته دریافت کرده بود ولی درنهایت آن پول را در بازار سکه و ارز وارد کرد و بخش زیادی از بازار را ملتهب کرد و به پولشویی‌هایی در قابل تیمشان دست زدند، در بخشی از بازجویی‌هایش اعلام کرده است که مبالغی را قرار است به بعضی از اشخاص بدهند و به بعضی نیز داده‌‌اند و در این میان از آقای رحیمی نام برده است.

اما آقای رحیمی اعلام کرده‌اند در بازجویی‌ها متهم را مجبور کردند که به ارتباط با آقای رحیمی اعتراف کند!

این سخنان آقای رحیمی همان فرار به جلو است، زیرا هنوز کسی به آقای رحیمی چیزی نگفته که ایشان بخواهد از خودش دفاع کند، آقای رحیمی الان سیاست «دست پیش را بگیر، پس نیفتی» را انتخاب کرده است. واقعا از آقای رحیمی بعید بود که با سابقه سال‌ها مدیریت و نمایندگی، اینچنین در روزهای آخر اظهارنظر کند و به مردم بگوید به بیرون بیایند و اعتراض کنند. مگر سازوکار قانونی و تفکیک قوا نداریم؟ مگر نهادهای امنیتی بی‌خود و بی‌جهت به کسی‌گیر می‌دهند.

نمایندگان کردستان اعلام کرده‌اند که درباره اظهارات تحریک‌کننده آقای رحیمی به قوه قضایی شکایت خود را اعلام می‌کنیم، آیا چنین کاری را خواهید کرد؟

مطمئنا در بیانیه‌ای که امروز در صحن علنی اعلام می‌کنیم حتما از قوه‌قضاییه خواهیم خواست که مطابق قانون و اعمال مجرمانه و شبهه مجرمانه‌ای که بعضی از افراد انجام می‌دهند بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای برخورد کنند و اجازه ندهند امنیت امروز کردستان را کسانی برای مصالح شخصی، حزبی و گروهی خود تهدید کنند بنابراین لازم است قوه‌قضاییه به صورت جدی برخورد با چنین افرادی داشته باشد.

اختلاف نمایندگان و رحیمی در این سفر از کجا سرچشمه گرفت؟

من فکر می‌کنم ناراحتی ایشان از آنجاست که در این سفر هیچ‌یک از نمایندگان همراه ایشان نبودند، البته علت غیبت این است که ما اعتقاد داریم هیچ‌یک از پروژه‌هایی که آنجا تحت عنوان افتتاح مطرح شده است مردم این‌ها را می‌بینند و لازم به ادعا و گفته کسی در این زمینه نیست. متاسفانه این آقایان برای فخر فروشی خودشان می‌خواهند مسائل را به پای نظام بنویسند ولی مردم هوشیار هستند.


۱۳۹۲/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...