نسخه چاپی

طي اخطار قانون اساسي؛

چرا وزارت نیرو به خشك شدن دریاچه ارومیه بی توجه است

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان غربی با بیان اینكه 70 درصد از آب دریاچه ارومیه خشك شده است گفت: در صورتی كه این دریاچه خشك شود و نمك آن جابجا شود آذربایجان به كویر تبدیل خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی عیسی‌زاده نماینده شاهین‌دژ و میاندوآب در جلسه علنی امروز (یکشنبه)‌طی اخطار قانون اساسی گفت: از سال 1391 در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه از وزیر نیرو سوال پرسیدم که پاسخ این پرسش را به نوزدهم خرداد سال جاری موکول کردند.

وی اظهار داشت: موعد مقرر برای پیگیری سوالم اقدام کردم اما به جای وزیر نیرو رئیس کمیسیون کشاورزی جوابی داد که سربسته عرض می‌کنم و خودتان می‌دانید آقای رئیس.

عیسی‌زاده افزود: ما نمایندگان که خودمان اینگونه هستیم چه تذکری به رئیس‌جمهور و وزرا بدهیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: نزدیک به یک سال است تذکر می‌دهم و از آب رودخانه زرینه‌رود فقط 120 میلیون مترمکعب به محیط زیست تعلق گرفته و طبق قانون نباید به آب‌های محیط زیست دست بزنند، آیا این عدالت است؟

وی در ادامه تصریح کرد: دریاچه ارومیه خشک می‌شود و در صورتی که نمک این دریاچه بلند شود آذربایجان خشک خواهد شد و در حال حاضر 70 درصد آب این دریاچه خشک شده است.

در پایان سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد اظهار داشت: این پیشنهاد را به صورت مکتوب ارائه دهید تا پیگیری کنیم چرا که دغدغه همکاران ما در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی است.

۱۳۹۲/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...