نسخه چاپی

دانشجو: برنامه اصلی من اسلامی‌ كردن دانشگاه بود

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در دیدار با نمایندگان تشكل‌های دانشجویی از اسلامی شدن دانشگاه‌ها به عنوان برنامه اصلی خود در چهارسال گذشته یاد كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دکتر کامران دانشجو در آغاز این نشست به بیانات حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت و جایگاه دانشگاه در جامعه، ضرورت اسلامی شدن دانشگاه‌ها و شاخص‌های اسلامی شدن پرداخت.

وی افزود: مهمترین برنامه بنده که در مجلس شورای اسلامی و جلسه رای اعتماد اعلام کردم این بود که دغدغه دین دارم و می‌خواهم دانشگاه‌ها را اسلامی کنم، البته بنده شاخص‌های اسلامی شدن را از بیانات امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع تقلید استخراج و در این راه قدم گذاشتم.

وزیر علوم افزود: ارتقای سطح علمی دانشگاه‌ها، بازنگری ۷۰۰۰ سرفصل و تلاش در جهت رعایت شئونات اسلامی و آموزه‌های دینی در دانشگاه‌ها از جمله برنامه‌های بنده در راستای اسلامی شدن دانشگاه بوده است.

وی دوران چهارساله اخیر را دوران رشد علمی شگفت انگیز دانشگاه‌ها توام با نشاط سیاسی دانست و تاکید کرد: در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر بیش از ۳۰۰۰ نشست دانشجویی در دانشگاه‌ها برگزارشد، بدون اینکه کمترین حاشیه‌ای داشته باشد و این تضارب آرا یعنی نشاط سیاسی، در حالی که در دوران گذشته تعطیل کردن امتحانات و کلاس‌ها به معنی نشاط سیاسی بود و اوج نشاط سیاسی آنان وقایع تلخ ۱۸تیرماه ۱۳۷۸ بود.

دانشجو با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به دو محور اقتصادی و پیشرفت علمی در بیانات اخیرشان در دیدار با کارگزاران نظام اسلامی، این موضوع را نشانه حرکت مناسب مجموعه دانشگاه‌ها و آموزش عالی و مایه افتخار اعلام کرد.

چوی رشد علمی کشور و کسب جایگاه‌هایی نظیرکسب رتبه نخست منطقه ۱۴ سال قبل از افق سند چشم انداز ۲۰ ساله و حفظ این رتبه در دو سال اخیر و همچنین کسب رتبه ۱۵علمی دنیا درپایگاه‌های استنادی معتبر علمی را موجب اقتدار ایران اسلامی در دنیا و افزایش قدرت دیپلماسی آن اعلام کرد.

وزیر علوم ثبت بیش از ۱۴۰هزار مقاله علمی در چهار سال اخیر در مجلات معتبر دنیا را نشانه کیفی شدن آموزش عالی و به ویژه تحصیلات تکمیلی دانست.

دانشجو در خصوص موضوع ارتباط دانشگاه با صنعت، اظهارکرد: تصویب ۴۵ طرح کلان ملی با ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار که برای نخستین بار در کشور انجام شد و تعریف ۲۰۰۰ پروژه دفاعی در ۶۰ دانشگاه کشور از جمله برنامه‌های انجام شده وزارت علوم در راستای ارتباط دانشگاه با حوزه کاربرد بوده و طراحی وساخت ماهواره، ماهواره بر و سانتریفیوژ و سایر فناوری‌ها در دانشگاه‌های کشور نیز از نشانه های بومی شدن علم در کشور است.

وزیر علوم تصریح کرد: در چهار سال گذشته همفکری و هماهنگی خوبی با تشکل‌های دانشجویی برقرارشد و از مطالبه گری و نقد دلسوزانه که ذات فعالیت دانشجویی است استقبال شد.

وی با اشاره به ضرورت همکاری تشکل‌های دانشجویی با دولت جدید، گفت: حمایت از دولت جدید وظیفه همه ماست و اگر خودرا ولایتمدار می‌دانیم تا زمانی که دولت جدید در خط انقلاب و رهبری حرکت می کند باید از آن حمایت کنیم.

براساس این گزارش در آغاز این نشست نمایند گان تشکل‌های دانشجویی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند که " ارتباط دانشگاه با صنعت "، " اسلامی شدن دانشگاه‌ها "، " اسلامی شدن علوم انسانی" ، " تقویت حجاب و عفاف " ، " گسترش کرسی‌های آزاد اندیشی " و قدردانی از خدمات و اقدامات وزیر علوم در چهارسال گذشته از محورهای عمده نظرات دانشجویان بود.

۱۳۹۲/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...