نسخه چاپی

لیندسی طبال جنگ با ایران در كنگره آمریكا

در شرایطی كه اخیراً آمریكایی ها سیگنالهای مثبتی برای كاهش تنش با ایران فرستاده بودند؛لیندسی سناتور جمهوری خواه كه به دشمنی با ایران مشهور است از تنظیم قطعنامه ای با نام «جنگ با ایران» طی دو تا سه ماه آینده و ارائه آن به كنگره خبر داد.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از مرکز مطالعات راهبردی ایالات متحده (دیدبان آمریکا): در حالی که طی روزهای اخیر سیگنال های مثبتی از سوی بخش هایی از سیاستمداران و نمایندگان کنگره آمریکا با این پیام که زمان کاستن فشارها علیه ایران فرا رسیده است؛ یکی از نمایندگان افراطی کنگره که در دشمنی با ایران شهره مطبوعات و رسانه های آمریکایی است از تنظیم قطعنامه جنگ با ایران خبر داده است.

طبال جنگ و قطعنامه جدید

گراهام لیندسی ،سناتور رادیکال جمهوری خواه، در واکنش به نامه 131 عضو کنگره به باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور، گفته است در حال تنظیم قطعنامه ای با عنوان «جنگ با ایران» است. 131 نماینده مذکور اوایل هفته گذشته در اقدامی بی سابقه از اوباما خواستند تا با استفاده از شرایط تازه ای که در ایران فراهم شده است؛ بطور موقت عملی شدن لوایح تحریمی بیشتر علیه این کشور را به تعویق انداخته و همزمان به دنبال انجام مذاکره با مقامات تهران باشد.

این نامه درست چند روز پس از نامه 29 شخصیت برجسته سیاسی و نظامی آمریکایی به کاخ سفید نوشته و تنظیم شده بود که در آن نیز آنان از رئیس جمهوری آمریکا درخواست مشابهی را مطرح کرده بودند. اما به رغم ایجاد چنین جو مثبت و مصالحه جویی در آمریکا، سناتور ضد ایرانی ،گراهام لیندسی، اینبار موضعی تندتر گرفته و تهدیدات جدیدی را علیه ایران مطرح کرده است.

وی که مورد حمایت لابی صهیونیست ها در شورای سیاست خارجی آمریکا و همچنین گروه پرنفوذ «اتحاد مسیحیان با اسرائیل» است گفته است که می خواهد برنامه جدیدی برای استفاده از قدرت نظامی ارتش آمریکا در برابر ایران تنظیم کرده و سپس به کنگره ارائه دهد. لیندسی همچنین تهدید کرده است که اوباما و ایرانی ها تنها دو تا 3 ماه فرصت خواهند داشت تا اختلافات را حل کرده و دغدغه های جهانی از پرونده هسته ای ایران رفع گردد در غیر اینصورت تمام تلاش خود را برای زمینه سازی حمله ارتش آمریکا به ایران فراهم خواهد ساخت.

چشم انداز پیش رو

صحبت های لیندسی در حالی مطرح و رسانه ای شده است که کاملاً در تضاد با رویه هفته های اخیر کاخ سفید و شخص باراک اوباما قرار دارد. چرا که رئیس جمهوری آمریکا امیدوار است با روی کار آمدن حسن روحانی در ایران و در پیش گرفتن سیاست تنش زدایی و اعتماد سازی توسط دولت جدید این کشور، بتواند از سطح تنش موجود بکاهد. اما این رویه و احتمال کاهش تنش میان تهران و واشنگتن به هیچ عنوان خوشایند گروه های افراطی و سرمایه داران و دلالان کارخانه های اسلحه سازی در این کشور نیست چون آنان امیدوارند پس از یک دهه از حمله آمریکا به عراق، یک جنگ پرسود دیگر در منطقه بحرانی خاورمیانه را شاهد باشند اما آیا این خواسته افراطیون می تواند مانع از جو تنش زدای فعلی که مورد حمایت بخش قابل توجهی در آمریکا و کاخ سفید است شود یا خیر؟ برای یافتن پاسخ این سئوال می بایست چند ماه صبر کرد و دید آیا ایران و آمریکا خواهند توانست سرانجام پس از چند دهه بطور مستقیم و بی واسطه در مورد مشکلاتشان مذاکره کنند یا خیر؟

۱۳۹۲/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...