نسخه چاپی

كمیسیون فرهنگی به روحانی نامه می‌نویسد

كمیسیون فرهنگی در نامه‌ای كه به صورت دوستانه برای حسن روحانی خواهد نوشت، ویژگی‌های موردنظر خود برای وزیر فرهنگ و ارشاد و ورزش و جوانان را تشریح می‌كند.

به گزارش نما سیدعلی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اعلام این خبر به ایسنا، توضیح داد: در جلسه امروز کمیسیون، ویژگی‌های کلی وزرایی که با کمیسیون فرهنگی ارتباط مستقیم دارند بررسی شد و ویژگی‌هایی مثل در نظر گرفتن منافع نظام، اصلاح بودن، توجه به دیدگاه‌های رهبری و صاحبنظر بودن در حوزه خود مدنظر کمیسیون قرار گرفت.

او ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس نیز گزارشی در این باره تنظیم کرده که آن را در اختیار کمیسیون قرار خواهد داد، قرار شده نامه‌ای به صورت دوستانه برای آقای رحانی تنظیم و ارسال شود و در آن این مساله مطرح شود که ترجیح کمیسیون فرهنگی برای وزرای فرهنگ و ورزش چیست؟

طاهری به بحث دیگری که در جلسه امروز کمیسیون مطرح شده اشاره کرد و گفت: این بحث، مربوط به ابلاغ بودجه 92 به دستگاه‌های فرهنگی بود، چراکه خیلی از کارهای دستگاه‌های فرهنگی به دلیل نداشتن بودجه تعطیل شده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی درباره طرح قانون جمعیت و خانواده که در کمیسیون فرهنگی مطرح شد، توضیح داد: مقام معظم رهبری در رمضان امسال سال گذشته به بحث تهدید جمعیت اشاره کردند و هشدار دادند.

او ادامه داد: در این باره بحث شد که از سایر کمیسیون‌ها و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک گرفته شود که این طرح با ضعف کمتری به تصویب برسد.

۱۳۹۲/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...