نسخه چاپی

عضو كميسيون صنايع در گفتگو با نما :

به جای پول نفت باید قطعات خودرو مرغوب چینی بگیریم

عکس خبري -به جاي پول نفت بايد قطعات خودرو مرغوب چيني بگيريم

ما چون همیشه از محصولات بی كیفیت چینی استفاده كردیم نگران هستیم، قرار هست از محصولات مرغوب چینی برای نیاز داخلی در بخش خودروسازی استفاده شود، اگر در غیر این صورت باشد و قطعات درجه دو و سه از چین وارد شوند با مشكل مواجه می شویم.

به گزارش نما ، به دلیل تحریم صنعت خودروسازی و مشکلات تامین قطعات، تولیدکنندگان و قطعه سازان به ناچار برای جایگزینی شرکت های معتبر خارجی به سمت شرکت های خودروسازی چینی و همکاری با آنها رفته اند.
با این وجود بیشتر کارشناس صنعت خودرو معتقدند رویکرد خودروسازان و قطعه‌سازان به سمت همکاری با شرکت‌های چینی نگران ‌کننده بوده و کاهش کیفیت محصولات را به دنبال خواهد داشت .

بهروز نعمتی از جمله نماینگانی است که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ورود شرکت های خودروسازی چینی به کشور و استفاده از قطعات چینی در صنعت خودروسازی استقبال می کند .
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی درباره واردات قطعات چینی به صنعت خودرو سازی کشور اظهار داشت : نکته مهم در این بحث ورود همه قطعات خودرو به داخل کشور نیست ، در گذشته یک تعداد قطعه به کشور وارد می شد مثلا ایربک و ای بی اس وارد کشور می کردیم چون ما فاقد تولید این تکنولوژی در داخل کشور بودیم اما امروز چون قرار نیست تولید داخلی ما به خاطر نبود چند قطعه تعطیل شود این مجوزورود قطعات چینی به صنعت کشورصادر شد در مقابل نفتی که به چین صادر می شود این قطعات وارد کشور شود برای آنکه تولید داخلی ما از سرعت و روندی که طی کرده عقب نماند.

نماینده مردم اسداباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع کیفیت قطعات چینی تصریح کرد : کیفیت بر اساس استانداردهای که سازمان استاندارد تعریف می کند مورد قبول ما است، البته همان طور که گفته شده است استاندارد بودن قطعات چینی باید در مبدا که کشور چین است تایید و سپس وارد شود نه اینکه این قطعات وارد شود سپس سازمان استاندارد اعلام کند که قطعات کیفیت ندارند.
امروزه قطعات چینی در همه جای دنیا از قطعات خوبی است که در بخش صنعت استفاده می شود ، به شرط رعایت واردات قطعاتی که از استاندارد لازم برخودارند، می توانیم نیازمندی های کشور را از این طریق تامین کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن رویکرد خودروسازان و قطعه‌سازان به سمت همکاری با شرکت‌های چینی را نگران ‌کننده ندانسته و تاکید داشته: خیلی از تولید کنتنده های بزرگ دنیا امروز قطعات چینی استفاده می کنند ، ما چون همیشه از محصولات بی کیفیت چینی استفاده کردیم نگران هستیم، قرار هست از محصولات مرغوب چینی برای نیاز داخلی در بخش خودروسازی استفاده شود،
اگر در غیر این صورت باشد و قطعات درجه دو و سه از چین وارد شوند با مشکل مواجه می شویم.

۱۳۹۲/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...