نسخه چاپی

موشك‌های آمریكایی میهمان سفره افطار پاكستانی‌ها

حمله موشكی پهپادهای آمریكایی به یك منزل مسكونی در منطقه «وزیرستان شمالی» پاكستان باعث كشته شدن دست‌كم 8 تن شد

به گزارش نما به نقل از فارس در پیشاور، پهپادهای آمریکایی با نقض حریم هوایی پاکستان منطقه «شوال» واقع در نزدیک «میرانشاه» مرکز وزیرستان شمالی را با 2 موشک هدف قرار دادند.

بر اثر این حمله 8 شبه‌نظامی کشته و 3 نفر زخمی شدند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که پهپادهای آمریکایی عصر روز یکشنبه وارد پاکستان شده و در ساعات اولیه شب مأموریت خود را آغاز کردند.

این هواپیماها با شلیک 2 موشک به سمت یک منزل مسکونی در دره شوال واقع در منطقه قبایلی «وزیرستان شمالی» دست‌کم هشت تن را به کام مرگ فرستادند.

گفته می‌شود که افراد حاضر در این ساختمان در حال صرف افطاری بودند که هدف حمله پهپادهای آمریکایی قرار گرفتند.

طبق گزارش رسانه‌های خارجی، پهپادها مرکز تجمع تروریست‌ها را هدف قرار دادند که تعدادی جنگجوی عرب نیز در بین آنها بودند.

بر اثر این حمله، ساختمان مذکور به طور کامل از بین رفت و به همین علت اجساد کشته‌شدگان به‌خاطر سوختگی شدید قابل شناسایی نیست.

گزارش‌ها نشان می‌دهد پهپادهای آمریکایی بعد از هدف قرار دادن شبه نظامیان پرواز بر فراز آسمان وزیرستان شمالی را ادامه دادند و چون در سطح پایین پرواز می‌کردند مردم و نیروهای امدادی نتوانستند به محل حادثه نزدیک شوند همین امر موجب جان باختن برخی زخمی‌های حادثه شد.

پزشکان حال زخمی‌های حادثه را وخیم گزارش کردند که این امر ممکن است باعث افزایش تعداد تلفات شود.

در همین حال رسانه‌های پاکستانی به نقل از 2 تن از افسران سازمان اطلاعات پاکستان اعلام کردند که مرز پاکستان به شدت تحت نظر بوده و حمله پهپادها درست زمانی صورت گرفته است که تعدادی از شبه‌نظامیان پیاده از مرز مشترک عبور کرده و خود را از افغانستان به شهرستان مرزی شوال رساندند.

واکنش تند پاکستانی‌ها به ادامه حملات پهپادها

این هفدهمین حمله پهپادهای آمریکایی به پاکستان در سال جدید میلادی و چهارمین حمله پس از روی کار آمدن دولت «نواز شریف» است.

اگزچه دولت پاکستان، به‌خصوص دولت جدید نواز شریف، تاکنون بارها خواهان توقف این حملات در خاک خود شده‌اند اما واشنگتن حاضر به پذیرش این خواست اسلام‌آباد نشده است.

در همین حال، «اعزاز احمد چودری» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان به شدت حمله پهپادهای آمریکایی به مناطق قبایلی را محکوم کرد و این حملات را بر خلاف تمامیت ارضی پاکستان و قوانین بین‌المللی دانست.

چودری تأکید کرد: پاکستان همیشه با حمله پهپادها که موجب کشته شدن مردم بی‌گناه می‌شود مخالفت کرده و معتقد است ادامه این حملات موجب تیرگی روابط پاکستان با آمریکا و متحدان این کشور خواهد شد.

وی افزود: حمله پهپادها موجب به چالش کشیده شدن روند صلح در منطقه می‌شود و آمریکا مسئول عواقب ادامه این حملات خواهد بود.

این در حالی است که «عمران‌خان» رهبر حزب «تحریک انصاف»، «سید منور حسن» رهبر «حزب جماعت اسلامی»، «فضل‌الرحمن» رهبر «حزب جمعیت علمای اسلام» (شاخه فضل الرحمن)، «شیخ رشید احمد» سیاستمدار کهنه کار پاکستانی و «مولانا سمیع‌الحق» رهبر کنفرانس دفاعی پاکستان در پیام‌های جداگانه‌ای با محکومیت حمله پهپادها به پاکستان خواهان توقف فوری این حملات شدند.

طبق گزارشی که چندی پیش از سوی دولت پاکستان منتشر شد، از بین 746 نفری که بین سال‌‌های 2006 تا 2009 در این حملات کشته شدند، دست‌کم 147 تن غیرنظامی بودند.

۱۳۹۲/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...