نسخه چاپی

اوج بیكاری و بحران اقتصادی در یونان

بیكاری و بحران اقتصادی یونان سبب افزایش اعتیاد و ایدز در یونان شده است.

به گزارش نما به نقل ازشبکه تلویزیونی راشاتودی ؛ اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی شدید دولت در یونان سبب شده است هزاران نفر به شمار افراد فقیر و بی خانمان در این کشور افزوده شوند. بحران و رکود اقتصادی یونان، این افراد بیکار و فقیر را آواره کرده است. این مشکلات اقتصادی برای افراد فقیر و بی خانمان سبب شده است شماری از این افراد به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کنند. مصرف مواد مخدر در این افراد ازجمله استفاده از سوزنهای غیربهداشتی سبب ابتلای عده ای از این افراد به بیماری ایدز شده است.

یکی از افراد معتاد و بی خانمان یونانی در این باره گفت: شماری از مردم یونان به حالت ناراحتی از وضع زندگی خود به مصرف مواد مخدر روی می آورند. آنها کار و پول ندارند. درست به علت مشکلات اقتصادی ، شماری از این افراد بیکار به فروش مواد مخدر مبادرت می کنند اما در نهایت خودشان نیز به مصرف کنندگان این مواد تبدیل می شوند. یکی دیگر از شهروندان معتاد یونانی گفت: می توان مواد مخدر را به راحتی در هرجایی پیدا کرد. مواد مخدر خانمان برانداز و بدترین چیزی است که تاحالا ساخته شده است.

موادمخدر صنعتی از قبیل شیشه در میان معتادان یونانی شیوع پیدا کرده است. مصرف این مواد ازجمله علل شیوع ایدز در میان این افراد معتاد در یونان است. کارشناسان یونانی می گویند میزان ابتلا به ایدز در این کشور افزایش یافته است. فعالان غیردولتی در تلاش هستند با ارتقای آگاهی عمومی و توزیع سرنگهای بهداشتی از شیوع بیماری ایدز در میان افراد بی خانمان و معتاد جلوگیری کنند. دولت یونان برای پاک کردن چهره شهرها از معتادان آنها را به مراکز بازپروری و اردوگاههای معتادان انتقال می دهد که در آنجا در کنار زنان بدکاره و مهاجران غیرقانونی قرار می گیرند. پیش بینی می شود با ادامه مشکلات اقتصادی در یونان، روز به روز بر تعداد افراد معتاد در این کشور اروپایی افزوده شود.


۱۳۹۲/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...