نسخه چاپی

اهداف ایجاد سپر موشكی از دید سرلشكر صفوی

عکس خبري -اهداف ايجاد سپر موشکي از ديد سرلشکر صفوي

دستیار و مشاور عالی فرمانده كل قوا گفت: هدف عمده آمریكا از ایجاد سپر دفاع موشكی خلیج فارس، تامین امنیت رژیم صهیونیستی است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سردار سرلشكر سيد يحيي صفوي در حاشيه مراسم سالگرد شهادت امير سپهد علي صياد شيرازي در جمع خبرنگاران اظهار كرد: استراتژي جديدي كه آمريكايي‌ها تصويب كرده‌اند، در مورد سپر دفاع موشكي بود كه به نظر من به صورت حلقه‌اي از تركيه شروع شده و پس از آن در عراق و خليج فارس قرار مي‌گيرد.

وي افزود: هدف عمده اين حلقه تامين امنيت رژيم صهيونيستي است كه‌ آمريكا تامين‌كننده آن است و هر رييس‌جمهوري در آمريكا حيات و امنيت رژيم صهيونيستي را در دستور كار قرار مي‌دهد.

دستيار و مشاور عالي فرمانده كل قوا افزود: هدف دوم اين سپر موشكي اين است كه آمريكا بتواند هزينه ميلارد‌ها دلار نفتي را كه از خليج فارس خريداري مي‌كند، با فروش سلاح تامين كند.

صفوي با بيان اينكه "سال گذشته عربستان صعودي 30 ميليارد دلار خريد تسليحات از آمريكا داشته است و در واقع برخي از كشورهاي خليج فارس و حتي كشورهاي اروپايي انبار سلاح شده‌اند"، افزود: آمريكا پايگاه‌هاي مختلفي براي دفاع از خود در منطقه دارد اما هزينه‌ همه اين‌ها با كشور‌هاي عربي است. ايجاد سپر موشكي خليج فارس را همچنين در مقابله با ايران مي‌بينيم؛ اگرچه ايران قصد تهاجم ندارد و استراتژي كشور ما دفاعي است، اما با اين حال اين سپر موشكي هم تهديدي براي ايران و هم فدراسيون روسيه است.

وي خاطر نشان كرد: يكي از اهداف سپر موشكي خليج فارس، مقابله با ايران است ولي با شكست‌هايي مواجه خواهد شد كه براي آنان غيرقابل تصور است. ما اميداوريم كشورهاي خليج فارس نيز نسبت به اين مساله عميق‌تر نگاه كنند و از سرنوشت سران كشورهايي مانند تونس و مصر عبرت بگيرند.

دستيار و مشاور عالي فرمانده كل قوا در ادامه، ضمن گرامي‌داشت سالروز شهادت سپهبد علي صياد شيرازي اظهار كرد: صياد شيرازي جزو نخبگان فرماندهان نظامي ايران بود كه مجموعه انديشه‌هاي و تفكرات نظامي ايشان مي‌تواند براي همه نيروهاي مسلح ما و حتي در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گيرد. صياد شيرازي انساني ولايت‌مدار و داراي چارچوب فكري اسلامي بود و ايشان مي‌تواند از نظر اخلاقي و رفتاري نيز الگويي براي فرماندهان جديد و افسران جوان باشد.

صفوي در پايان گفت: انديشه‌ها، تفكرات و تجريات شهيد صياد شيراي مي‌تواند به صورت يك كتاب درآيد و مورد استفاده قرار گيرد. شخصيت‌هاي نظامي بسياري مانند شهيد ستاري، شهيد بابايي و شهيد صياد شيرازي مي‌توانند به عنوان الگو براي ما مورد توجه قرار گيرند.

۱۳۹۱/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...