نسخه چاپی

هاشمی: وارد عرصه شدم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تقبیح اختلافات موجود بین باندها و جناح‌ها، گفت: تعارض قوا در جمهوری اسلامی بی‌معناست، مگر اینكه منافع باندی را بر منافع ملی رجحان دهند.

به گزارش نما آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمع زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قانون را چراغ راه حرکت به سوی تعالی و پیشرفت دانست و اظهارداشت: محور همه قوانین کشور، قانون اساسی است و اگر فصل حقوق ملی آن را اجرا کنیم، همه مردم راضی می‌شوند، جز یک اقلیت افراطی که رأی مردم را تزئینی می‌دانند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با برشمردن حقوق مردم در نظام اسلامی و اهدافی که جمهوری اسلامی برای آنها ترسیم کرده است، گفت: نظام اسلامی با نهی از منکر صریح قرآنی در «ولاتجسسوا» به هیچ کس اجازه نمی‌دهد که در زندگی خصوصی مردم سرک بکشد.

وی با یادآوری جمله تاریخی رهبری در روز انتخابات که «رأی مردم حق‌الناس است»، گفت: این جمله فقط برای روز انتخابات نبود به روزهای قبل از آن و بعد از آن هم مربوط می‌شد، که انشاءالله هر کس در هر مقام و مسئولیتی که هست، در این راه تلاش می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ارائه تحلیلی از زندگانی امام مظلوم شیعیان در 25 سال خانه‌نشینی و حدود 5 سال حکومت، گفت: با وجود صراحت پیامبر در واقعه غدیر و بنا به سفارش آن بزرگوار، حضرت امیر(ع) به رأی مردم توجه می‌کرد و نمی‌خواست خود را بر مردم تحمیل کند.

وی در پاسخ به سخنان یکی از نمایندگان در خصوص چرایی و چگونگی حضور در انتخابات و اتفاقات پس از آن یادآورشد: در ماه‌های قبل از انتخابات هر کس به دیدار من می‌آمد، با پاسخ منفی مواجه می‌شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: عصر جمعه‌ای که فقط یک روز به آخر مهلت ثبت‌نام مانده بود، احساس کردم به استبداد رأی نزدیک شدم و در اوج تحیّر روحی، به قرآن پناه بردم که هم خوب آمد و هم می‌گفت به نتیجه نمی‌رسی، اما آثارش خوب است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به دیدارهایی که با بعضی از مسئولان نظام در آن روزها و پیش از آن داشت، پرداخت و اظهارداشت: واقعاً مصمم بودم که نیایم و در آخرین لحظات با پیام‌های علمای قم و نجف و گروه‌های فراوان مردمی، تصمیم گرفتم به سهم خویش برای تحقق حماسه سیاسی کمک کنم.

وی با تأکید بر آشنایی با موانع قبل و بعد از ثبت‌نام گفت: وارد عرصه شدم و اتفاقات پس از آن را می‌دانید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به دیدگاهش نسبت به آقای روحانی، گفت: سالهاست که ایشان را می‌شناسم و اگر بگذارند، با همکاری دیگر قوا، به اعتماد و امیدواری مردم پاسخ شایسته می‌دهند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تشریح اوضاع کشور در ابعاد داخلی و خارجی و تأکید بر لزوم پرهیز از ملاحظه‌کاری و تقیه سیاسی، گفت: باید با درایت در سیاست داخلی و خارجی، راهها را برای جهش کشور و جبران عقب‌افتادگی‌های سالهای اخیر باز نماییم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به نگرانی یکی از نمایندگان در خصوص پرونده هسته‌ای گفت: هیچ جای نگرانی نیست، چون هم دانش هسته‌ای را در اندیشه‌های جوانان خود و هم فتوای رهبری برای حرام بودن استفاده از سلاح هسته‌ای داریم، مهم تفهیم این موضوع با ادبیات دیپلماسی به جهان است تا مثل زمان پایان جنگ، اجماع دشمنان جهانی را به مسابقه دوستی با ایران تبدیل کنیم.

وی افزود: با اعلام سیاست تنش‌زدایی در ابتدای دولت سازندگی، تمام کشورهایی که در طول 8 سال دفاع مقدس علیه ما در مجامع جهانی رأی می‌دادند، صدام را در مذاکرات بین‌المللی قطعنامه 598 آغازگر جنگ دانستند و دیدید پس از آن، سرنوشت حزب بعث چه شد و ایران چگونه به سوی پیشرفت و تعامل با جهان حرکت کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز نگرانی از همزبانی افراطیون داخل و خارج کشور، در دشمن‌تراشی برای مردم ایران، گفت: می‌خواهند با تبلیغات مسموم، ذهن مردم دنیا را نسبت به ایران مخدوش نمایند.

ایشان تأکید کرد: مغرضان داخلی و خارجی که همیشه بهانه‌گیری دارند، ولی باید با عقلای قوم در داخل و دیگر کشورها در جهت رفع تردیدها کار کنیم تا گره‌ها باز شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود، ضمن تقبیح اختلافات موجود بین باندها و جناح‌ها، گفت: تعارض قوا در جمهوری اسلامی بی‌معناست، مگر اینکه منافع باندی را بر منافع ملی رجحان دهند.

وی توجه به شرایط همه نهادهای قانونی کشور را برای چیدمان نیروها در آینده، ضرورتی سیاسی و مصلحتی اقوا برای کشورداری دانست و گفت: همه باید به منتخب مردم کمک کنند تا مردم را از وضع معیشتی موجود نجات دهند.

هاشمی رفسنجانی با ارائه تحلیلی از اتفاقات اخیر مصر، لیبی و تونس گفت: حاکمان پس از انقلاب در این کشورها نتوانستند مردم را قانع کنند که نسبت به حاکمیت مجدد استبداد نگران بودند.

در آغاز این دیدار آقایان تابش، مطهری، پزشکیان، زارعی، برومند داش قاپو، ملک‌شاهی، قادر مرزی، قوامی، جلیلی، حسین‌زاده، عبدی، گروسی و تاجگردون نمایندگان شهرهای یزد، تهران، تبریز، بویراحمد، مغان، خرم‌آباد، بوکان، اسفراین، مسجد سلیمان، اشنویه، شهریار و گچساران در مجلس شورای اسلامی، به بیان دیدگاه‌های خویش درباره مسائل مختلف پرداختند.
منبع: فارس

۱۳۹۲/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...