نسخه چاپی

پروفسورحسابی در 9سالگی حافظ قرآن بود

عکس خبري -پروفسورحسابي در 9سالگي حافظ قرآن بود


رئیس پژوهشکده و بنیاد پروفسور حسابی در ایران تاکید کرد:توجه و دقت نظر پروفسور حسابی به علما و اندیشمندان دینی به قدری بوده که در سال 1947 در دانشکده پریستون آمریکا در مجمع علمای جهان مقاله "نقش روحانیت در توسعه علمی ایران" را ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ایرج حسابی فرزند پروفسور حسابی صبح امروز در مراسم بزرگداشت فناوری هسته‌ای در مسجد الرسول نکا بیان داشت: توجه و دقت نظر پروفسور حسابی به علما و اندیشمندان دینی به قدری بوده که در سال 1947 در دانشکده پریستون آمریکا در مجمع علمای جهان مقاله "نقش روحانیت در توسعه علمی ایران" را ارائه کرد.

وی افزود: اکنون ما در این راستا چه کردیم و چه آموزش‌هایی به فرزندان‌مان دادیم که انتظار ماندن از آنان داشته باشیم، با عدم برنامه‌ریزی مناسب برای فرزندان‌مان نباید ایراد بگیریم که چرا جوانان ایرانی سال‌ها در صف رفتن به دبی برای انتقال به آمریکا هستند.

فرزند دکتر حسابی ادامه داد: توجه به مرجعیت و روحانیت برای پروفسور حسابی در راس برنامه‌ها بوده به طوری که روزهای جمعه در منزل خود، مراسم و مجالس وعظ و خطابه داشت و شهید مطهری 40 سال جمعه‌ها در منزل پروفسور حسابی به ایراد سخنرانی پرداخت و روی صندلی‌ای می‌نشست که پروفسور حسابی با دست خود در مدت 11 سال آن را درست کرده بود.

* پروفسور حسابی در 9 سالگی حافظ قرآن و در 11 سالگی دیوان حافظ را از بر کردند

وی با اشاره به کودکی پروفسور حسابی یادآور شد: حسابی زندگی بسیار سختی را در دوران کودکی پشت سر گذاشتند و با توجه به دارا بودن پدری پولدار و سرشناس به دلیل ازدواج مجدد پدرشان و اینکه همسر دوم پدر پروفسور حسابی از او خواسته بود که زن اول و فرزندان را ترک کند در بیروت سرگردان شدند و با نان خشکی که شب‌ها از کوچه‌ها تهیه می‌کردند گذران زندگی داشتند.

حسابی یادآور شد: مادر پروفسور حسابی زنی دانا بود. پدرم در 9 سالگی حافظ قرآن و در 11 سالگی دیوان حافظ را از بر کردند و در 12 سالگی گلستان و در 13 سالگی بوستان و در 15 سالگی شاهنامه را حفظ کردند.

رئیس پژوهشکده و بنیاد پروفسور حسابی گفت: مادر پروفسور حسابی و همسر او که مادرم هستند نقش بسزایی در زندگی و پیشرفت پروفسور حسابی برعهده داشته‌اند.

* پروفسور حسابی در پاسخگویی دقتی خاص داشت

فرزند دکتر حسابی ادامه داد: مادرم دختر آیت‌الله حائری بوده و پدرم در بسیاری از موارد به آموخته‌‌های قرآنی و ترجمه و مفاهیم او در مسائل مختلف بهره جسته است و همواره در جلساتی که به تنگنا می‌رسید از حاضران می‌خواست که اجازه بدهند از همسرش در این رابطه کمک بگیرد و احترام فراوانی برای مادرم قائل بودند.

ایرج حسابی در ادامه با اشاره به نامه‌های مختلفی که از سراسر دنیا برای پروفسور حسابی می‌آمد، خاطرنشان کرد: نامه‌های پروفسور حسابی گنجینه‌ای ملی است و پروفسور حسابی دارای اندیشه‌های بلند و داشته‌های فراوان بوده است که هر یک از سخنان و بیانات او درس بزرگی برای زندگی است.

وی بیان داشت: پروفسور حسابی در شنیدن مطالب دیگران و خواندن دقیق نامه‌ها و پاسخگویی دقت خاصی داشت و در این مدت نامه‌های فراوانی به او ارسال شده بود که با دقت خوانده و بررسی و جواب می‌دادند.

رئیس پژوهشکده و بنیاد پروفسور حسابی بیان داشت: سخت‌کوشی، مهرورزی، صداقت و عشق، جوهره اصلی شخصیت این مرد بزرگ و راز موفقیت او در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه علم و دانش بود.

دکتر ایرج حسابی فرزند پروفسور حسابی با بیان فرازهای از سیره عملی و نظری رهبر کبیر انقلاب در بحث علم و جایگاه معلم، از توجه خاص رهبر معظم انقلاب به دانش و دانش‌ورزی قدردانی کرد و خواستار توجه همگان به این نکات مهم شد.

* اگر عاشق انقلابید باید با دانش و داشته‌های انقلاب آشنا شوید

ایرج حسابی تاکید کرد: پروفسور حسابی در مشکلات فراوان زندگی کرد و با سختی درس خواند و بزرگ شد، اما در هیچ یک از دوران زندگی خود از یاد خدا غافل نبوده و همواره یاد و نام خدا را پناهگاه خود در زندگی می‌دانستند و از این رو نیز در 9 سالگی قرآن را حفظ کردند.

وی متذکر شد: جوانان ما باید با مطالعه و مسئولان و مدیران با ارائه و نمایش زندگینامه پروفسور حسابی اتکا به نفس و خودباوری را در مردم تقویت کنند.

فرزند پروفسور حسابی در پایان اذعان داشت: اگر شما نیز عاشق انقلابید باید با دانش و داشته‌های انقلاب آشنا شوید و در انتقال آن به جامعه بکوشید و از زندگی بزرگان درس بگیرد و سعادتمند زندگی کنید.

۱۳۹۱/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...