نسخه چاپی

پیروزی رئیس سابق كا.گ.ب در انتخابات


کمیته انتخاباتی اوستیای جنوبی پیروزی "لئونید تیبیلوف" رئیس سابق سازمان کا.گ.ب. این جمهوری را بعد از شمارش 90 درصد آراء و کسب بیش از 53 درصد آراء در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری مورد تایید قرار داد.

به گزارش فارس، "بلا پلی یوا" رئیس کمیته مرکزی انتخابات اوستیای جنوبی به "لئونید تیبیلوف" رئیس سابق سازمان کا.گ.ب. این جمهوری پیروزی در انتابات ریاست‌جمهوری روز یکشنبه را تبریک گفت.

به گفته این مقام دولتی، با شمارش بیش از 90 درصد آراء انتخاباتی، دیگر مشخص شده است که تیبیلوف توانسته است با کسب بیش از 53 درصد آراء حداکثر لازم برای پیروزی در انتخابات را بدست آورد، در حالی‌که "داوید ساناکویف" رقیب وی حدود 43 درصد آراء را کسب کرده است.

بر اساس اطلاعات کمیته مرکزی انتخابات اوستیای جنوبی، بیش از 60 درصد از شهروندان این جمهوری در انتخابات ریاست‌جمهوری روز گذشته که برای دور دوم برگزار می شد، شرکت کرده و این انتخابات قانونی است.

ناظرین اعزامی از سوی دولت فدراسیون روسیه که روند برگزاری انتخابات را زیر نظر داشتند، اعلام کرده اند که نمی‌توان تردیدی در خصوص درستی نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری داشت و رای گیری به درستی و بر اساس قوانین این جمهوری برگزار شده و نتیجه آن مورد تایید است.

در اوستیای جنوبی بسیاری نگران آنند که بعد از انتخابات ریاست جمهوری قدرت حاکمه سابق بار دیگر به سمت‌های خود بازگردند، چرا که اکثریت پارلمانی هنوز در اختیار "ادوارد کوکویتی" رئیس‌جمهوری سابق است. به همین دلیل کارشناسان لزوم تغییر نظام سیاسی این کشور تازه به استقلال رسیده را ضروری می‌دانند.

اوستیای جنوبی به همراه جمهوری آبخازی، در آگوست سال 2008 و بعد از حمله نظامی گرجستان به این منطقه خودمختار و حمایت نظامی و سیاسی روسیه از آن، استقلال خود از گرجستان را اعلام کرد.

۱۳۹۱/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...