نسخه چاپی

علي كريمي در گفت و گوي اختصاصي با «نما»:

كسی نمی تواند من را خراب كند حتی علی دایی / اگر كروش بخواهد در خدمت تیم ملی هستم

عکس خبري -کسي نمي تواند من را خراب کند حتي علي دايي / اگر کروش بخواهد در خدمت تيم ملي هستم

هیچ بنده خدایی نمی تواند من علی كریمی را خراب كند حتی اگر علی دایی باشد عزت و ذلت دست خداست و همه چیز در اختیار او است.

به گزارش نما ، پرسپولیس تهران توانست در اولین بازی خود تراکتور سازی تبریز را با تک گل سید مهدی سیدصالحی شکست دهد‌، این دیدار به دلیل جابجایی بازیکنی که بین دو تیم انجام شده بود از حساسیت بالایی برخوردار بود، علی کریمی بزرگترین خرید این فصل تراکتورسازی محسوب می شود که از پرسپولیس به واسطه یک سری مسایل حاشیه ای جدا شد و به تیم پرطرفدار تبریزی پیوست، انتقالی که هواداران پرسپولیس را هنوز در شوک نگه داشته است،‌با علی کریمی همکلام شدیم تا به سوالات ذهنی بسیاری از خوانندگان خود پاسخ دهیم.

به عنوان اولین سوال فکر می کردید به پرسپولیس در همین هفته اول ببازید؟
فکرش را نمی کردیم، تمام برنامه های سرمربی بر امتیاز آوردن از این بازی بود، البته ناگفته نماند در روزی از پرسپولیس شکست خوردیم که آنها از ما برتر نبودند و حقشان نبود که بتوانند سه امتیاز بگیرند، عادلانه نتیجه برای بازی تساوی  بود.
قبل از مسابقه حاشیه های زیادی مبنی بر جدایی تو از پرسپولیس و چیزهای دیگر به گوش می رسید ؛ آیا این حرفها باعث شد که به سمت نیمکت پرسپولیس نروی؟
دلیلی نداشت به سمت نیمکت پرسپولیس بروم، فقط برای ادای احترام به سمت هواداران رفتم. آنها هم نسبت به من لطف داشتند.
اما این چیزها عرف است؟
عرف را ما می سازیم و قانون نیست،‌که اگر من الان به سمت نیمکت تیم قبلی ام نرفته ام قانون خدا غلط شده باشد.
از این که مقابل پرسپولیس شکست خوردید ناراحت نیستید؟
چرا ناراحتم، اما با یک گل بهار نمیشه و با یک برد قهرمانی را به یک تیم نمی دهند، تازه اول راه هستیم و بدون شک تا پایان رقابتها اتفاقات مختلفی رخ می دهد، اتفاقاتی که از حالا قابل پیش بینی نیست، راه طولانی تا انتهای لیگ باقی مانده و تراکتورسازی بدون شک یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ است.
از حضور در تراکتور راضی هستی، بهتر نبود در پرسپولیس می ماندی؟
یکی از انتخاب های خوب زندگیم انتخاب تراکتورسازی به عنوان تیم این فصلم بود و به هیچ وجه از اینکه این تیم را انتخاب کردم نادم نیست، در مورد پرسپولیس هم شرایطی بود که باید از این تیم می رفتم، امیدوارم بتوانم در کنار هواداران خونگرم تبریزی روزهای خوبی داشته باشم.
اما برخی از هواداران هنوز رفتنت را باور ندارند؟
هواداران پرسپولیس به من لطف دارند! اما در فوتبال حرفه ای روز دنیا هر اتفاقی ممکن است و بارها در همه جا دیده ایم که یک بازیکنی که سالها برای یک تیم بازی کرده است از تیم خود جدا شده و برای تیم دیگری بازی می کند و این گونه اتفاقات چیز عجیبی نیست.
شماره 8 را که تو در پرسپولیس می پوشیدی به مارکو بازیکن خارجی پرسپولیس دادند، این موضوع تو را ناراحت نمی کند؟
نه چرا باید ناراحت باشم، من در حال حاضر در تراکتور هم شماره 8  می پوشم و خیلی هم خوشحالم بابت این موضوع. ضمنا توجه داشته باشید که این بازیکن است که به شماره هویت می دهد نه شماره به بازیکن.
در فکر بازگشت به پرسپولیس هستی؟
نمی دانم چه جوابی بدهم. فعلا بازیکن تراکتورسازی هستم و این تیم هم شرایط تیمی بسیار خوبی دارد و من هم در این تیم موقعیت خوبی دارم و تمام فکر و حواسم معطوف تیم جدیدم و موفقیت آن است. تا زمانی که این آدم ها به پرسپولیس جسبیده باشند بعید می دانم به این تیم بازگردم، شاید هم در با پیراهن تراکتورسازی از فوتبال خداحافظی کردم.
یعنی ممکن است این فصل، فصل آخر علی کریمی باشد؟
هنوز هیچ تصمیمی نگرفته ام، فعلا که اول فصل است.
شرایط برای تراکتور سازی کمی سخت است این تیم باید امسال در لیگ قهرمانان آسیا هم بازی کند، با توجه به بازی نه چندان مطلوب تبریزی ها مقابل پرسپولیس فکر می کنی در آسیا موفق باشید؟
بله آقای جلالی تیم خوبی را سروسامان داده است، بازی با پرسپولیس را نباید ملاک خوب یا بد بودن تراکتورسازی قرار دهیم، بازی اول بود و چند بازیکن جدید ما به تیم اضافه نشده بودند.در ضمن ما چیزی از پرسپولیس کم نداشتیم. انشاء‌الله در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بتوانیم با حمایت هواداران نماینده شایسته ای برای کشورمان باشیم.
تراکتورسازی امسال هدفش رسیدن به قهرمانی است؟
هدفمان کسب قهرمانی است اما نباید فراموش کرد کار بسیار سختی را پیش رو داریم و از الان نمی توان در مورد قهرمانی و این مسائل صحبت کرد ما باید سعی کنیم مسابقات پیش رو را با موفقیت پشت سربگذاریم تا در نهایت ببینیم سایر تیم ها چه کار می کنند.
به نظرت چه تیم هایی مدعی قهرمانی هستند؟
استقلال و پرسپولیس همواره مدعی قهرمانی هستند در کنار آنها تراکتورسازی و سپاهان هم شانس قهرمانی دارند.
علی کریمی طی چند سال گذشته در به دست آوردن جام قهرمانی ناکام بودی، همین سال گذشته در فینال جام حذفی بازی را به سپاهان واگذار کردید و ... فکر می کنی امسال می توانید یک جام به ویترین افتخارات تراکتورسازی اضافه کنید؟
اتفاقات سال گذشته دیگر تمام شده است و من هم دیگر بازیکن پرسپولیس نیستم، در حال حاضر در تراکتور سازی بازی می کنم و اکنون شرایط این تیم برمن حکمفرماست و سعی می کنم با این تیم به خواسته هایم برسم.
یک سال دیگر باید در جام جهانی برزیل بازی کنیم، بسیاری از کارشناسان و حتی خود کرش بارها اعلام کرده اند علی کریمی می تواند در جام جهانی به کمک تیم ملی بیاید، خودت چه نظری داری؟
آقای کرش همواره نسبت به من لطف دارد من هم سعی می کنم بازی قابل قبولی از خود به نمایش بگذارم تا به تیم ملی دعوت شوم در دیدار مقابل پرسپولیس خوب بازی نکردم انشاء الله در بازی های آینده جبران می کنم تا با نظر کادر فنی به تیم ملی دعوت شوم و اگر این گونه شود به عنوان یک سرباز برای سربلندی کشورم می جنگم.
یعنی قصد داری به تیم ملی برگردی؟
بله حضور در جام جهانی یک افتخار است من هم اگر کادر فنی صلاح بداند در خدمت تیم ملی هستم.
در این مقطع حساس کنونی فوتبالی کشور که باید در جام جهانی بازی کنیم، همه بازیکنان دوست داشتن در استقلال و پرسپولیس بازی کنند که بیشتر دیده شوند اما تو به تراکتور سازی رفتی؟
این دیگر قسمت بود و من هم الان خوشحالم در تیم بزرگی مانند تراکتورسازی بازی می کنم.
برخی عوامل باعث شدند امسال در پرسپولیس بازی نکنی آیا واقعاً قصد خراب کردن علی کریمی را دارند؟
هیچ بنده خدایی نمی تواند من علی کریمی را خراب کند حتی اگر علی دایی باشد عزت و ذلت دست خداست و همه چیز در اختیار او است.

گویا از برخی برنامه های ورزشی گلایه داشتی؟
من فقط امیدوارم به مسائل پیرامون ورزش به ویژه فوتبال به دقت رسیدگی شود و اجازه ندهیم لابی بازی به صداوسیما هم کشیده شود. سوژه‌ها و موضوعات به دقت بررسی شود.

۱۳۹۲/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...