نسخه چاپی

نوری مالكی تهدید شد

عکس خبري -نوري مالکي تهديد شد


ایسنا نوشت:

مسعود بارزاني با اعلام اينكه به زودي نشستي ميان مقامات عراق براي پايان دادن به اختلاف‌ها برگزار مي‌شود، تهديد كرد در صورت عدم پاسخگويي مثبت المالكي به تصميمات اين نشست ديگر وي را به عنوان نخست وزير قبول نخواهيم داشت.

به گزارش ايسنا، مسعود بارزاني، رئيس منطقه كردستان عراق كه به آمريكا سفر كرده بود در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌اي الحياة اعلام كرد كه به محض بازگشت به عراق از همه رهبران عراق براي برگزاري يك نشست فوري دعوت مي‌كند كه در آن مشكلات سياسي اين كشور بدون هيچ اغماضي بررسي خواهد شد. وي افزود، در صورتي كه نوري المالكي، نخست وزير عراق از حضور در اين نشست خودداري كند و يا به شكل مثبت با آن تعامل نكند ما نيز ديگر وي را به عنوان نخست وزير عراق قبول نخواهيم داشت.

بارزاني در ادامه افزود: عراق به سوي يك فاجعه پيش مي‌رود و من اين مساله را با رئيس جمهوري آمريكا و معاونش در ميان گذاشتم.

بارزاني ادامه داد: ديكتاتوري در حال بازگشت به عراق است و بعضي‌ها به حاشيه رانده مي‌شوند كه اين مساله غيرقابل قبول است.

وي با متهم كردن المالكي به تك‌رايي گفت: اين‌كه يك تن تمام قدرت را در دست بگيرد بسيار خطرناك است. عراق بايد يا با اصلاحات و يا گزينه‌هاي ديگر از اين وضعيت خارج شود.

رئيس منطقه كردستان عراق در خصوص پرونده طارق الهاشمي، معاون رئيس جمهوري عراق نيز گفت: الهاشمي معاون رئيس جمهوري عراق است، من از وي دفاع نمي‌كنم ولي به اصول همكاري و شراكت پايبندم، آيا مي‌شود به همين راحتي همكاري و شراكت را كنار گذاشت؟

وي افزود: چرا دولت عراق قبل از ورود الهاشمي به كردستان عراق وي را دستگير نكرد در حالي كه امكان آن برايش فراهم بود. اكنون هم مشكل، مشكل من نيست، ما الهاشمي را تحويل نمي‌دهيم و وي هر وقت بخواهد مي‌تواند به كردستان عراق بازگردد.

البارزاني گفت: اگر الهاشمي متهم است چرا المالكي تلويحا مي‌گويد، بگذاريد به تركيه فرار كند؟ اين يك اهانت بزرگ است.

وي در خصوص كردهاي سوريه نيز گفت: ما نماينده كردهاي سوريه نيستم بلكه از آنها حمايت مي‌كنيم و اين‌ آنها هستند كه مشخص مي‌كنند با چه كساني متحد مي‌شوند اما در ديداري كه با برهان غليون، رهبر مخالفان سوريه داشتم ديدم كه آنها برنامه خاصي جهت تعامل با مساله كردها ندارند و كردها تا زماني كه به رسميت شناخته نشوند و تضمين داده نشود كه به شكل ريشه‌اي مشكلاتشان حل مي‌شود، به مخالفان سوريه نخواهند پيوست.

۱۳۹۱/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...