نسخه چاپی

گراني 550 درصدي مواد خوراكي؛

ركوردی كه احمدی‌نژاد سانسور كرد!

محمود احمدی‌نژاد در گزارش‌های متعدد و مفصلی كه اخیرا در باب عملكرد دولت خویش ارائه كرده تماما از توفیقات و خدمات و ركوردزنی‌های دولتش نام برده است، ولی از برخی ناكارامدی ها و ركوردهایی كه در دولت و ریاست وى اتفاق افتاده سخنی نمی گوید.

به گزارش نما به نقل از شفاف احمدی‌نژاد یکشنبه‌شب باز هم در یک برنامه زنده تلویزیونی با اجرای مرتضی حیدری شرکت کرد و همچون گذشته تقریبا به صورت تک‌خطابه‌ای گزارش مفصل دیگری از عملکرد دولت‌های نهم و دهم ارائه کرد.
احمدی‌نژاد این بار از رکوردزنی‌ها و اولین‌های دولتش گفت؛ از اجرای مسکن مهر و هدفمندی یارانه‌ها و کارت سوخت تا ارسال ماهواره به فضا و موارد دیگر.

با وجود این که در چند روز باقی‌مانده از دولت دهم، احمدی‌نژاد قصد دارد باز هم از طریق یک برنامه زنده تلویزیونی و همچنین سخنرانی روز قدس به ارائه گزارش خدمات بی‌سابقه دولتش بپردازد، لیکن به نظر می‌رسد به دلایلی کاملا واضح، یک رکوردزنی مهم در دولت‌های نهم و دهم که تاکنون مورد غفلت واقع شده و احتمالا در در سخنرانی‌های چند روز آینده هم به آن اشاره نشود ، وضع معاش و سفره مردم است.

به همین منظور در این مطلب با استناد به آمارهای رسمی دولتی، به مقایسه قیمت مواد خوراکی در ابتدای دولت احمدی‌نژاد در مرداد 1384 و انتهای دولتش پرداخته‌ایم. آمارها نشان می‌دهد دولت احمدی‌نژاد در این زمینه هم بدجور رکوردشکنی کرده است.

آمارها به خوبی گویا است که در دوره احمدی‌نژاد قیمت مواد خوراکی پرمصرف خانوارها به طور میانگین 550 درصد افزایش یافته است؛ به عبارتی 6.5 برابر شده است.

بیشترین گرانی اقلام خوراکی در لوبیاچیتی رخ داده که رکورد جاودانه 1139 درصدی را به دست آورده است. لوبیا سفید با رکورد 1072 درصد و سیب‌زمینی با رکورد 881 درصد، دیگر رکوردشکنان سفره‌های مردم در دولت احمدی‌نژاد بوده‌اند.

البته مواد خوراکی تنها رکوردی نبود که از سوی رئیس‌جمهور نادیده گرفته شد بلکه رشد 6-5 برابری قیمت مسکن و اجاره‌بها را هم می‌توان برشمرد که اجاره‌نشینان هیچ‌گاه این رکورد بی‌بدیل را فراموش نخواهند کرد.

خوب است مدیران ما در کنارگزارش هایی که از موفقیت های خود می دهند صادقانه با مردم از قصورها و ناکامی های خود هم بگویند تا گزارش های آنها واقعی تر و ملموس تر باشد.

۱۳۹۲/۵/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...