نسخه چاپی

نیكزاد: نرخ سوخت ایرلاین‌ها تغییر نكرده‌است

عکس خبري -نيکزاد: نرخ سوخت ايرلاين‌ها تغيير نكرده‌است

وزير راه و شهرسازي با اشاره به طرح ويژه مسكن در داخل تهران و ساير كلانشهرها براي متقاضيان با آورده بالاتر از مسكن مهر، از ثبات قيمتي در بازار خريد و اجاره در سال جاري خبر داد و گفت: نرخ سوخت ايرلاين‌ها تغيير نكرده‌ است.

به گزارش ايسنا مهندس علي نيكزاد در حاشيه مراسم سالروز صدور فرمان بنيانگذار انقلاب اسلامي مبني بر افتتاح حساب صد و تشكيل بنياد مسكن انقلاب اسلامي در پاسخ به سوال ايسنا درباره‌ي طرح ويژه مسكن وزارت راه و شهرسازي اظهار كرد: در روستاها، شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت و همچنين در شهرهاي جديد اطراف كلانشهرها واحدهاي مسكوني مي‌سازيم و واگذار مي‌كنيم اما روش جديدي را در پيش گرفته‌ايم كه ساخت مسكن با روشي متفاوت از روش‌هاي گذشته است.

*آغاز طرح ويژه مسكن توسط بنياد مسكن در يكي از محلات خوب تهران

وي ادامه داد: در اين روش زمين‌هايي را كه در اختيار داريم و همچنين زمين‌هاي دولتي را براي ساخت مسكن واگذار مي‌كنيم تا قيمت‌ها كنترل و توليد انبوه مسكن پيش برود.

نيكزاد در ادامه با بيان اين‌كه پيشگام اين كار بنياد مسكن انقلاب اسلامي است، اظهار كرد: بنياد مسكن در يكي از محلات خوب تهران تعدادي واحد مسكوني را احداث مي‌كند.

وزير راه و شهرسازي با تاكيد براين‌كه توليد انبوه مسكن مهر توسط دولت و بنياد مسكن سبب تنظيم بازار مسكن بوده است، تصريح كرد: طرح جديد نيز جزو برنامه‌هاي دولت در سال 91 در شهر تهران و ساير كلانشهرها است.

* نحوه ثبت نام متقاضيان اعلام مي‌شود

وي در ادامه درباره‌ي شرايط متقاضيان اين طرح اظهار كرد: متقاضيان بايد واجد شرايط بوده قبلا از دولت تسهيلات و زمين نگرفته باشند آن گاه ما اين واحدهاي مسكوني را با تسهيلاتي در اختيار آن‌ها قرار مي‌دهيم. به عبارت ديگر اگر متقاضي مي‌خواهد خانه بگيرد و آورده كمي دارد مي‌تواند از خانه‌هايي كه در اطراف شهرها و در شهرهاي جديد وجود دارد استفاده كند.اما اگر شرايط شغلي و اقتضائات ايجاب مي‌كند كه در درون شهرهاي بزرگ خانه بگيرد ميزان آورده بالاتر خواهد بود.

نيكزاد با اشاره به اين‌كه دولت اين طرح را آغاز كرده است و توليد انبوه خواهد داشت، گفت: واگذاري اين واحدها احتمالا تا پايان سال به طول مي انجامد و نحوه ثبت نام متقاضيان اعلام مي‌شود.

*برخورد با كساني كه بخواهند بازار را بهم بريزند

وزير راه و شهرسازي در ادامه درباره‌ي وضعيت بازار مسكن در سال جاري خاطرنشان‌كرد: قيمت‌هاي بازار را از طريق سامانه معاملات املاك هر روز رصد مي‌كنيم. سال گذشته در بازار اجاره موضوع رهن و اجاره يا اجاره بيشتر مطرح كردند كه براي قشر كارمند كه پولي را براي وديعه در نظر مي‌گيرد مشكل ايجاد كرد اما اصلاحي كه در نرخ سودهاي بانكي اتفاق افتاد باعث مي‌شود كه مشكلي نداشته باشيم.

وي با بيان اين‌كه مسكن انبوه را توليد مي‌كنيم و با توجه به ميزان آورده افراد در اختيار آن‌ها قرار مي‌دهيم، اضافه كرد: اگر كساني بخواهند بازار اجاره و مسكن را به هم بريزند برنامه و اختيار قانوني با قوت و قدرت اعمال خواهد شد كه اين حق دولت و انتظار مردم از دولت است.

*واگذاري خانه به متقاضيان طي سه ماه در اطراف تهران

نيكزاد در ادامه گفت: هر متقاضي كه خانه بخواهد طي سه ماه در اطراف تهران در شهرهاي جديد با شرايط آسان به او واحد مسكوني واگذار مي‌كنيم.

* ثبات قيمتي در بازار خريد و اجاره در سال جاري

وزير راه و شهرسازي در ادامه در پاسخ به اين كه آيا در سال جاري افزايش قيمت مسكن نخواهيم داشت، تصريح كرد: ادعاي ما اين است كه همواره در دولت نهم و دهم افزايش قيمت مسكن پايين‌تر از ميزان تورم بوده است به اين صورت كه در برخي سال‌ها بسيار پايين‌تر و در برخي سال‌ها كمي پايين‌تر. بنابراين ثبات قيمتي را در سال جاري در بازار خريد و اجاره خواهيم داشت.

*پرداخت تسهيلات مسكن خبرنگاران

وي در ادامه درباره تسهيلات مسكن خبرنگاران اظهار كرد: وزير فرهنگ وارشاد اسلامي خبرنگاران را معرفي مي كند و همان طور كه بانك مركزي پذيرفته بانك‌ها به استثناي بانك مسكن تسهيلات را پرداخت مي‌كنند.

نيكزاد اين تسهيلات را مربوط به خريد وساخت و اعلام و اضافه كرد: دقيقا نمي‌دانم اما تا جايي كه اطلاع دارم ميزان تسهيلات مسكن خبرنگاران 40 ميليون تومان تعيين شد.

وزير راه و شهرسازي در ادامه با بيان اين‌كه با ساخت مسكن در روستاها وابستگي مردم به روستا رقم مي‌خورد، تصريح كرد: مهاجرت معكوس به روستاها به درآمد بستگي دارد و با توجه به صحبت‌هاي رييس جمهوري مبني بر واگذاري زمين كارشناسي شده به واجدان شرايط براي كشاورزي و تامين آب، درآمد براي روستانشيان محقق مي‌شود و مي تواند تثبيت و ماندگاري در روستا را رقم بزند.

وي گفت:‌در بخش مسكن روستايي مشكلي نداريم و ميزان تسهيلات نسبت به سال گذشته 25 درصد افزايش يافته و به 12.5 ميليون تومان رسيده است.

نيكزاد با اشاره به اين‌كه در دولت نهم و دهم 37 درصد ساخت واحدهاي مسكوني روستايي انجام شده است، افزود: طرح دولت در ديدار كاركنان دولت و استانداران مطرح شده كه همان واگذاري زمين براي حمايت از توليد بيش از صد ميليون تن محصول كشاورزي است كه منجر به كسب درآمد مي‌شود.

*ماجراي كفش‌هاي خاكي وزير راه

وزير راه و شهرسازي درباره ماجراي كفش‌هاي خاكي در بازديد روز جمعه گذشته از مصلي امام خميني (ره) اظهار كرد: جمعه گذشته به همراه وزير فرهنگ وارشاد اسلامي از مراحل ساخت مصلي امام خميني (ره) بازديد كرديم.

وي با تاكيد بر اين‌كه كار با شدت در مصلي در حال انجام است و ساخت گنبد به پايان رسيده است، تصريح كرد: براي برگزاري نماز با ظرفيت 400 هزار نفر كار مي‌كنيم؛ خبرنگاران درخواست مصاحبه داشتند كه من گفتم وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هستند من براي بازديد آمده‌ام، كفش‌هايم خاكي است و مي‌خواهم به كارگاه بروم.

*نرخ سوخت ايرلاين‌ها تغيير نكرده‌است

نيكزاد در ادامه در پاسخ به سوال ايسنا درباره افزايش نرخ سوخت پروازهاي خارجي ايرلاين‌ها اظهار كرد: هيچگونه تغييراتي نداريم و اگر قيمت افزايش يافته پس چرا پول را نمي‌دهند؟

وي با بيان اين‌كه ديروز جلسه‌اي در اين مورد نداشته‌ام، گفت: ‌اگر بنا باشد تغييراتي در قيمت سوخت صورت بگيرد ما اعلام مي‌كنيم.

۱۳۹۱/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...