نسخه چاپی

گزینه اصلی روحانی برای وزارت اقتصاد

یك منبع نزدیك به طیب‌نیا، انتخاب وی به عنوان گزینه اصلی وزارت امور اقتصادی و امور دارایی را تائید كرد و گفت: وی در حال تهیه برنامه به منظور ارائه آن به مجلس است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم،این منبع آگاه، انتخاب علی طیب‌نیا به عنوان جدی‌ترین گزینه برای معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی را تائید کرد و گفت: وی در حال تدوین برنامه به منظور تقدیم آن به مجلس است.

این منبع آگاه همچنین در خصوص معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس نیز گفت: حسن روحانی روز یکشنبه اسامی وزراء پیشنهادی را رسماً و کتباً به مجلس اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه طیب‌نیا به درخواست دعوت حسن روحانی پاسخ مثبت داده است، تصریح کرد: برنامه‌ها وی در حوزه اقتصاد در حال نهایی شدن است و قرار است این برنامه‌ها هم به حسن روحانی و هم به نمایندگان مجلس ارائه شود.

*طیب‌نیا کیست؟

علی طیب‌نیا متولد 1339 به عنوان گزینه جدی برای وزارت اقتصاد و دارایی از سوی حجت‌الاسلام حسن روحانی معرفی می‌شود.

طبیب‌نیا تا دوره پیش دانشگاهی در اصفهان بود و تحصیلات خود را در شهر محل تولد خود گذرانده است و سپس به دانشگاه تهران می‌رود و در رشته اقتصاد به تحصیل خود ادامه می‌دهد. وی دوره کارشناسی ارشد خود را نیز در دانشگاه تهران می‌گذارند و یک سال از دوره دکترا را نیز به مدرسه اقتصاد لندن می‌رود. طبیب‌نیا هم‌اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است.

طبیب‌نیا دکترای خود را در سال 1372 رساله دکترای خود را با عنوان "تورم ساختاری در ایران" ارائه می‌دهد و موفق می‌شود مدرک دکترای خود را از دانشگاه تهران دریافت کند.

سوابق اجرایی علی طبیب‌نیا به شرح زیر است:
- دبیر کمیسیون اقتصاد هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری در کمیسیون اقتصاد به مدت سه سال و دو ماه از سال 1376
- مشاور کمیسیون اقتصاد هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری در کمیسیون اقتصاد به مدت یک سال و پنج ماه از سال 1384
- مدیر گروه اقتصاد نظری دانشکده اقتصاد دانشـگاه تهران به مدت یک سال و 10 ماه از سال 1376
-مدیر امور دانشجویی و فرهنگی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران به مدت یک سال و هفت ماه از سال 1377
- معاون طرح و بررسی نهاد ریاست جمهوری به مدت سه سال و 11 ماه 1380
- عضو شورای پژوهشی سازمان بررسی و نظارت به مدت چهار سال و دو ماه از سال 1383
- عضو شورای پول و اعتبار و کارشناس متخصص در مسائل پولی و بانکی این شورا در خصوص بانک مرکزی به مدت هفت سال و دو ماه از سال 1388
- عضو شورای پژوهشی نهاد ریاست جمهوری به مدت یک سال از سال 1384
- معاون اقتصادی و هماهنگی امور برنامه و بودجه معاونت اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به مدت یک سال و دو ماه 1385
- کارشناس ارشد سازمان بهره‌وری آسیایی جهت تهیه برنامه ملی ارتقا بهره وری در ایران سازمان بهره وری آسیایی به مدت یک سال و پنج ماه 1387

۱۳۹۲/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...