نسخه چاپی

رواج داروهای روان گردان در ارتش آمریكا

عکس خبري -رواج داروهاي روان گردان در ارتش آمريکا

ك روزنامه آمریكایی از افزایش استفاده از داروهای روان گردان میان نظامیان این كشور خبر داد و نوشت كه سال گذشته میلادی استفاده از این داروها برای بیش از 100 هزار نظامی تجویز شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی "لس آنجلس تایمز" در قالب مقاله ای گزارش داد که در سال گذشته میلادی مصرف داروهای ضد افسردگی، مواد مخدر، مسکن و آرام بخش و داروهای ضد روان پریشی و ضد اضطراب برای بیش از 110 هزار نظامی فعال ارتش آمریکا تجویز شده است.

"بارت بیلینگز" یکی از روانشناسان سابق ارتش آمریکا با اشاره به اینکه در مقایسه با گذشته درمان دارویی نظامیان آمریکایی افزایش داشته است، اعلام کرد: من به تصادفی بودن افزایش فعلی خودکشی و آدمکشی ها در ارتش آمریکا باور ندارم.

این روزنامه آمریکایی در ادامه خبر خود آورده است: یک خلبان آمریکایی به نام "پاتریک برک" که عادت داشت هنگام پرواز یک بمب افکن "بی وان" هر چهار ساعت از قرص " Dexedrine" استفاده کند، سال گذشته میلادی به دلیل هذیان گویی های ناشی از مصرف این قرص یکی از دوستان خود را مورد ضرب و شتم قرار داد و یک ماشین سرقتی را به گاردریل های خیابان کوبید.

برک به سرقت ماشین، رانندگی در حین مستی و دو مورد ضرب و شتم متهم شد و این در حالیست که چهار روانپزشک نظامی اینطور نتیجه گیری کردند که این نظامی آمریکایی از هذیان گویی های ناشی از مصرف الکل، بی خوابی و مصرف 40 میلی گرم داروی " Dexedrine" رنج می برده است.

در حالیکه مقامات نظامی آمریکا مدعی اند که استفاده از چنین داروهایی در ارتش با آنچه توسط غیرنظامیان استفاده می شود قابل مقایسه است، اما روانپزشکان و وکلایی که استفاده بیش از حد از داروهای روانگردان توسط موکلان خود را عامل رفتارهای نابجا و مشکلات سلامتی آنها می دانند، عکس این قضیه را باور دارند و رفتارهای غیرطبیعی نظامیان را به شرایط دشوار و تحمیل شده به آنها در جنگ های آمریکا می دانند.

۱۳۹۱/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...