نسخه چاپی

پژوی فرانسه ۴۲۶ میلیون یورو زیان كرد

شركت فرانسوی پژو سیتروئن اعلام كرد در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری میلادی با كاهش میزان فروش خود در بازار بحران زده اروپا با ۴۲۶ میلیون یورو زیان روبرو شده است.

به گزارش نما شرکت فرانسوی پژو سیتروئن اعلام کرد که در 6 ماهه ابتدایی سال جاری میلادی و با کاهش میزان فروش خودرو در بازار بحران زده اروپا، 426 میلیون یورو (566 میلیون دلار) زیان به جا گذاشته است.
این شرکت در گزارش عملکرد شش ماهه خود که روز چهارشنبه منتشر شد، اعلام کرد فروش خودروهایش در این بازه زمانی در اروپا 13.3 درصد کاهش یافته است.
این در حالی است که شرکت پژو در سال گذشته میلادی نیز زیان 5 میلیارد یورویی را متحمل شده بود.
این شرکت خودروسازی فرانسوی پس از اعلام تصمیم خود برای توقف همکاری با ایران در سال 2012 به دلیل فشار تحریم ها، به شدت متضرر شد و بازار فروش سالانه نیم میلیون دستگاه خودرو را از دست داد و تنها در سال گذشته از درآمدی 1.5 میلیارد یورویی محروم شد.
در تلاش برای ترمیم خود، شرکت پژو چندین اقدام شامل کاهش هزینه ها و اخراج 11200 تن از کارکنانش را که تا ماه می 2014 تکمیل خواهد شد، به اجرا گذاشته است.
فیلیپه وارین، مدیر شرکت پژو سیتروئن گفت: «تا پایان ماه دسامبر، ما 3500 نفر از کارکنان شرکت را اخراج خواهیم کرد.»
شرکت پژو همچنین تصمیم گرفته است یکی از کارخانجات خود در خارج از پاریس و یک کارخانه دیگر در غرب شهر رن را تعطیل کند که این تصمیم موجب خشم شدید کارکنان شرکت و اتحادیه های صنفی شده است.
پژو در حال مذاکره با اتحادیه های صنفی فرانسه برای گرفتن امتیازاتی از کارکنان شامل ساعت های کاری انعطاف پذیر و ثابت نگه داشتن دستمزدها برای صرفه جویی 81 میلیون یورویی در طول یک سال است.
بازار خودروی اروپا برای ششمین سال متوالی کاهش میزان فروش را تجربه می کند و در این میان شرکت پژو بیشترین زیان را متحمل شده است.
دو روز پیش، کمیسیون اروپا با هدف ترمیم وضعیت شرکت پژو، یک بسته کمکی حدودا 572 میلیون یورویی (760 میلیون دلاری) را به این شرکت فرانسوی اختصاص داد.
منبع: پرس تی وی

۱۳۹۲/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...