نسخه چاپی

نخست وزیر لیبی «دولت كوچك بحران» تشكیل داد

نخست‌وزیر لیبی در راستای بهبود اوضاع امنیتی و پایان دادن به نابسامانی در این كشور از تشكیل "دولت كوچك بحران" خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، علی زیدان، نخست‌وزیر لیبی در کنفرانس خبری با حضور وزیر نفت و بهداشت اعلام کرد که کابینه تصمیم گرفت که دولت کوچک بحران تشکیل دهد که شامل وزیران خارجه، دادگستری، کشور، دارایی در کنار نخست‌وزیر و معاون وی و رئیس سازمان اطلاعات عمومی است البته کار وزارتخانه‌های دیگر را نیز به طور عادی ادامه خواهد داد.

وی افزود: تغییر وزارتی در آینده نزدیک شامل برخی پست‌ها نیز خواهد شد. زیدان ادامه داد: دولت بحران به فعالیت وزارتخانه‌های دیگر پایان نخواهد داد و نشست‌های متعدد برگزار خواهد کرد به ویژه که این دولت به بررسی دو پرونده امنیت و توسعه که چالش دولت است، خواهد پرداخت. زیدان درباره سرنوشت پست وزیر دفاع و امکان مشارکت آن در دولت بحران گفت: پست وزارت دفاع همچنان خالی است و ما به دنبال تعیین وزیری مشخص هستیم و با بیش از 36 شخصیت نظامی و غیرنظامی دیدار داشتیم اما متاسفانه همه آنها تصدی این پست را رد کردند.

این در حالی است که دادگاه جنایی در شهر مصراته در غرب لیبی حکم گلوله باران احمد ابراهیم، وزیر آموزش و پرورش دوره معمر قذافی، رهبر سابق لیبی را صادر کرد. این حکم به اتهام قتل و تحریک به خشونت در پی انقلاب فوریه 2011 صادر شده است. همچنین این حکم دومین حکم دادگاه مذکور است. پیشتر این دادگاه حکم گلوله‌باران منصور الضو قذافی، یکی از اعضای خانواده معمر قذافی را صادر کرده بود. این دادگاه اعلام کرده است که ابراهیم به تحریک به قتل ساکنان شهر سرت، زادگاه قذافی اقدام کرده است.

همچنین ابراهیم به انتشار اخبار دروغین از طریق رادیو محلی متهم شده است. همچنین دادگاه او را به قتل فردی به نام صدیق صفرانی بعد از ربوده شدنش از یکی از بیمارستان‌ها محکوم کرده است.

۱۳۹۲/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...